Vojáci hledají způsob, jak dětem přiblížit témata obrany státu. Po kritice upravili příručky pro učitele, aby byly méně militaristické a zdůrazňovaly především politické a diplomatické řešení konfliktů. Školy mají o armádní vzdělávací program zájem, návrat branné výchovy se ale zatím nechystá.
Informuje server Aktuálně.cz.
Armádní program POKOS přináší do škol výukové bloky, při kterých se žáci a studenti základních a středních škol seznamují s činností armády a dozvídají se, co je to Severoatlantická aliance (NATO). Kromě toho jsou součástí programu i ukázky techniky, výzbroje a výstroje vojáků, první pomoc, cvičení nebo výuka sebeobrany.
Jedním z kritiků POKOS je i mluvčí společnosti EDUin Bohumil Kartous. "Smysl by měl program, který není poplatný nesmyslnému resortismu, ale který by nabízel školám přípravu na výjimečné situace s bezpečnostním rizikem. Současní žáci základních a středních škol v ČR pravděpodobně nezažijí konvenční válečný konflikt či teroristický útok, čemuž se věnuje řada programů frekventovaně využívaných školami," vysvětlil Kartous. Dětem prý mnohem více hrozí požár, povodně nebo pouliční rvačka.
Podle většiny lidí, kteří se brannou výchovou a přípravou dětí na krizové situace zabývají, by měl být sestaven jednotný koncept, na kterém by spolupracovala ministerstva obrany, vnitra a školství.
Celý text naleznete zde
8 comments:
Zbytečné plýtvání hodinovými dotacemi. Nejlepší průpravou na krizové situace by bylo tak trojnásobné navýšení hodin tělocviku, v kompenzaci za vysedávání u počítače. Řekli byste, že v 39. nebo v 68. byl národ nepřipraven? S povinnou vojenskou službou pro všechny, brannou výchovou, šaškováním v maskách na dvorku apod? Tzv branná výchova slouží jen k zasévání strachu.
branná výchova jest bohužel ve 21. století nutná,měla by být v 8+9 roč zš a ve 2+3 roč sš,včetně měsíčního armádního soustředění,keré by se považovalo za povinnou dvouměsíční zvs,mělo by se vždy jednat o dvě hodiny týdně: hodinu teorie v učebně a hodinu praxe v tělocvičně či na školní opičí dráze,tím by se i nahradila třetí hodina tv,stejně tak jest potřeba začít učit kvalitně tělocvik,a ne jim hodit balon a hrajte,hodina by měla být zaměřena na gymnastiku a prostná a druhá hodina na tělovědu životního stylu typu východních cvičení,do balonu ať si čutal po škole na hřišti.....pak se snad konečně podaří ze 2000 uchazečů vybrat v případě potřeby do armády alespoň těch 200
není maska jako maska,umět nasadit kyslíkovou masku je dnes potřebné,stejně tak umět sebou automaticky prásknout na zem kdýž uslyším střelbu a bystře se doplížit za nejbližší betonový květináč a ne stát a čumět nebo si dělat selfíčko se zezadu jedoucím ma mě náklaďákem
Navrhujete-li brannou výchovu, řekněte také na úkor čeho. Zavádění nových předmětů je cesta do pekla.
vyrušit všechny pidloviny typu sexuální,půjčková,ke zdraví,občanská výchova ,apod. snížit počet hodin cizího jazyka,tady se dá výrazně ušetřit,sloučit hv+vv v jeden předmět uměnovědu,zvýšit počet hodin dějepisu,ubrat hodinu matiky ve vyšších ročnících a místo toho fyziku či chemii
A ještě udělat dotisk skript generála Matičky.
Když z té branné výchovy odebereme zdravovědu/první pomoc (už máme výchovu ke zdraví a přírodopis 8) a sebeobranu (máme TV), tak toho zbyde jen trochu do občanky.
jistě,z branné výchovy z roku 1981 ale jsme v roce 2017
Post a Comment