„Učitelé vyhlásili stávkovou pohotovost a vůbec se jim nelze divit. Celá politická reprezentace se oficiálně shoduje, že by měli dostat přidáno, ale skutek zase utek. Koalice se hádá, odkdy přidat a o kolik vlastně, a ministr financí Ivan Pilný z hnutí ANO do toho brumlá, že v rozpočtu stejně nejsou peníze. A to je prosím pěkně před volbami, takže vládní partaje mají všechny důvody učitele nenaštvat. Co by asi tak bylo po volbách? Kontrolka opatrnosti už nebliká, kontrolka přímo řve,“ píše Petr Honzejk v komentáři pro Hospodářské noviny.
Honzejk pokračuje:
Petr Honzejk (twitter.com) |
Ale upřímně řečeno, věřte někomu, kdo byl čtyři roky u moci a udělal zhruba to samé co všichni jeho předchůdci – nic.
Další věcí je, jak vážně volební programy brát. Najdeme v nich kdeco. ČSSD chce třeba opravit všechna nádraží v zemi, Andrej Babiš hodlá stavět rychlobruslařskou halu pro Martinu Sáblíkovou…
Verbální miliardy sviští o sto šest, těžko říci, co z toho je míněno vážně a co jen jako folklor. Co když jsou folklorem opět právě učitelské platy?
Celý text naleznete zde
10 comments:
všechny strany shodně tvrdí,že by přidaly, ale neví jak,neboli do voleb budou učitelé v naději a po volbách......ono totiž podle průzkumů,strana,která by se nejvýrazněji zasadila o přidání a ono k němu nedejbože skutečně došlo, ztratí více hlasů u veřejnosti,než kolik by jich získala u učitelů
Jako, že veřejnost nemá učitele ráda? Nebo že jich je málo? Proč asi?
Policii se přidává bez problémů a pochybuju, že má lepší kredit než učitelé.
Např. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/nejprestiznejsi-povolani-v-cesku-vojaci-miri-vzhuru-ministri/r~6daf9146c05411e5a457002590604f2e/?redirected=1504678061
postoj věřejnosti k učitelům jest rozporuplný,jednak jest zde u mnohých ještě školní fóbie z dětství,dále množství volna ve školách,tudíž nemá kdo hlídat děti,socialistická pracovní pohodička učitelů ve srovnání s jejich drsnou realitou na kapitalistickém pracovišti ve firmě,rodiče nemají čas na východu svých dětí a chtějí aby to dělala škola jako za totáče,ovšem dnešní školní výuka k bezbřehé multikulti svobodě,dělá naopak, z dítek, líné,sebevědomé anarchisty,rodičům nevadí že děti neumí počítat,že nemají dom úkoly ale že nemají žádné návyky a disciplínu
Vnímáte, že téměř všichni politici ve svých slibech i komentátoři v médiích poměřují učitelský plat s průměrným příjmem všech zaměstnanců v ČR? Proč ho nepoměřují s průměrným platem všech VŠ kvalifikovaných zaměstnanců? Očividně je to proto, že v tom druhém případě by bylo vidět, že i těch ne jistých (zatím jen bez záruky slibovaných) 130 % je směšně málomálo že to ke zvýšení zájmu o učitelství u schopných učitelů v zásadě nepovede.
A přitom nikdo ani přesně neřekne, kde na to vzít a jak to udělat. Jedním názorem je i to, že by se to dalo "bezbolestně" udělat zmenšením počtu učitelů (optimalizace sítě škol do větších celků, zavedením osmileté povinné školní docházky - osmi letá ZŠ atd.)
Viz např. poměrně komplexní názor Daniela Münicha ve včerejších 20 min. Radiožurnálu
http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3915170
Komentování tragické zfeminizovanost ZŠ se i pan Münich taktně vyhnul.
O tom, že by bylo na místě dát namísto ostudných 4 % z HDP jinde obvyklých 6 % nemluví téměř nikdo. Sliby politiků se po volbách obvykle rozplynou a zůstane zas jen pachuť z jejich nedodržení.
J. Týř
arjir/ všude na západě jsou nejvyšší platy vysokoškoláků v podnikatelské sféře,potom teprve u vš státních zaměstnanců a nakonec u veřejných zaměstnanců, u nás tomu může být těžko jinak,neboli i u nás bude mít vš v bance 50 litrů,vš u policie 40 , a vš ve škole 30
jinak porovnáváme li se se západem,tam se neporovnává mzda vš ale vždy celková průměrná mzda v zemi,neboli učitel v německu balancuje +/- 10% kolem průměrné mzdy,podle příslušné průměrné mzdy v té či oné konkrétní zemi,problém je ve mzdových relacích,neboli jsou u nás přehnaně vysoké platy nevysokoškoláků,a to jak zaměstnanců tak osvč,v německu není možné,aby dělník v montovně či osvč instalatér měl stejný příjem jako učitel,jelikož zdejší montovny vlastní němci a ti chtějí,aby dělníci makali a tudíž jim dajíí i 30 000,průměrnou vzdu v česku ale přesto je to poloviční mzda německého dělníka 60 000,přičemž německý učitel má 100 000,jinými slovy v naší zemi nejsou podhodnoceni vysokoškoláci ale nadhodnocené dělnictvo a řemeslnictvo
laimes28:
a tak to bylo i dříve, to se už vleče z dob socialismu.
Ad v naší zemi nejsou podhodnoceni vysokoškoláci ale nadhodnocené dělnictvo a řemeslnictvo
Tohle myslíte vážně, laimesi? Větší pravda je, myslím, to, že se v Česku krade a ideově utlačuje víc, než jak to bylo po Bílé hoře. :)))
státní sektor má nízké příjmy, a proto platy ve státním a věřejném sektoru ,včetně těch vš,jsou takové,na jaké stát má ,soukromý sektor zde provozují cizí subjekty,které si nastavují svoje platové relace
Post a Comment