Vyhláška o společném vzdělávání dětí ve školách, která byla schválena loni v září, bude pravděpodobně od 1. září platit v upraveném znění. Pracovní komise pro správní právo Legislativní rady vlády schválila návrh její novely, který předložilo ministerstvo školství. K novele vyhlášky mělo zásadní připomínky několik ministerstev i ombudsmanka. Informuje ČTK.
Zásadní připomínku měly k návrhu ministerstvo práce a sociálních věcí, ministerstvo spravedlnosti a úřad veřejné ochránkyně práv. Podle nich návrh upřednostňuje zájmy zřizovatelů, poraden a škol před zájmy dítěte a výrazně zasahuje do organizace speciálního školství. S novelou nesouhlasilo ani ministerstvo financí, které požadovalo přepracování celého rozsahu podpůrných opatření.
Podle náměstka ministra pro legislativu Jana Kněžínka ale pracovní komise Legislativní rady vlády schválila novelu bez větších připomínek. "Ta vyhláška zůstane tak, jak byla ministerstvem navržena," řekl. Nyní by ji měl podepsat ministr školství Stanislav Štech (za ČSSD) a od začátku září by pak měla platit.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
Chodaci deti. 1/ snizeni financovani je krute. 2/ snizeni hodin pomoci je fuserske a nicim neoduvodnitelne, Misto, aby se detem dostalo vetsi a lepsi pomoci, zacina dalsi melouchareni ve skolstvi. Chudaci deti.
Vystaví učitelé parlamentními stranám předvolební účet?
Pasivní rezistence není cesta z toho svrabu. To, co se s českým školstvím děje (přeměna veřejných škol ze vzdělávacích na sociálně opatrovnická zařízení a růst počtu soukromých škol, je, myslím, Ústavě a Školskému zákonu ČR a Listině lidských práv a svobod, která je součástí ústavního pořádku ČR a závazným dokumentem EU, odporující atak na samotnou podstatu bytí českého státu, když všechny tyto právní předpisy zcela jasně hovoří o bezplatném počátečním VZDĚLÁVÁNÍ(!). Inkluzí a návrhem Kariérního řádu MŠMT, myslím, samo sebe dost flagrantně usvědčilo, že jedná proti liteře i duchu těchto právních předpisů.
Nebudeme-li schopni jako učitelé tyto věci důsledně pojmenovat, bude to zřejmě, třeba jen z tzv, fondočerpačských důvodů, pokračovat. Se všemi negativními důsledky na osud České republiky (jakéhosi "Bačeského Absurdistánu" - jakési kolonie, tj. cca z 80 % zahraničně vlastněného, z 80 % na EU závislého "neoliberálně korektního pseudo státu" s 80% zfeminizovaným sociálně opatrovnickým veřejným školstvím a nízkými, produktivitě práce neodpovídajícími, zahraničně "oddividendovanými" a "daňově zrájovatělými" platy).
Za fašistické okupace byly zavřeny jen vysoké školy. Za, myslím, už z cca 80 % proběhlé "neoliberální okupace Česka", myslím, českým učitelům a poctivým politikům nezbyde nic jiného, než začít důsledně pojmenovávat věci pravými jmény.
I učitelé mají teď šanci, spolu s rodiči žáků, poctivými podnikateli, zaměstnavateli, starosty obcí atd., tu poctivost v politicích povzbudit.
http://www.ceskaskola.cz/2017/08/muz-v-materske-skole-vzacny-jev-deti-na.html
Dovoluji si České škole a Pedagogickému infu a tzv. Pedagogické komoře připomenout, že by asi bylo vhodné třeba někdy v září vypracovat souhrn předvolebních slibů ke školství alespoň u hlavních parlamentních stran.
J.Týř
Dále viz např.
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vlada-byla-velmi-aktivni-ve-skolstvi.html#comment-6280139516709541290
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/stanislav-stech-autori-petice-napsali.html
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/bezradne-tapani-na-tema-inkluze.html
http://www.pedagogicke.info/2017/07/marketa-illova-otevreny-dopis-ministru.html
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/vsechny-strany-slibuji-zvyseni.html
Základní předvolební otázkou pro učitele, žáky, rodiče, zřizovatelé škol a celou veřejnost ve věci školství, myslím, je, zda Vláda, MŠMT ČR a (ex)ministryně školství svym pokusem zanedbat ve školách VZDĚLÁVÁNÍ a přeměnit je prostřednictvím Inkluze a návrhu Kariérního řádu, pokusem přeměnit hrubě podfinancované české školy na jakési "sociálně zdravotní opatrovny", porušili literu a ducha Ústavy, zákonů ČR a Listiny lidských práv a svobod a veřejný zájem na kvalitním VZDĚLÁVÁNÍ.
Okomentovat