Šikana, nerespektování pokynů učitele, odmítání práce, neplnění úkolů a nenošení pomůcek. V českých školách přibývá kázeňských přestupků, ale takzvaných smluv s rodiči, které měly být nástrojem ke zlepšení chování žáků, školy příliš nevyužívají. Podle zjištění České školní inspekce je v posledních třech letech uzavřelo jen šestnáct procent základních škol. Podle ministerstva školství se přitom během testování osvědčily. Informuje Český rozhlas.
Podle dětské psycholožky Václavy Maslákové přitom mají smlouvy efekt jen tehdy, pokud k nim rodiče přistupují aktivně. „U záškoláctví, nenošení pomůcek nebo vyrušování často selhává právě rodina. Pak ani smlouva s rodiči nepomůže, a to je možná důvod, proč se individuálních výchovných plánů moc nevyužívá,“ vysvětluje.
Celý text a reportáž ke stažení naleznete zde
10 komentářů:
to není možné,ve školách vládne svoboda a nekonečná pohoda,děti dělají jen to,co je baví a kreativně se rozvíjejí,s nějakým učením je nikdo neobtěžuje...
To je báječné, že to inspekce odhalila. Jistě vznikne pracovní skupina, která se bude těmito jevy zabývat a po několika letech bádání přijde na to, že za to můžou především učitelé, zatímco původní názor o špatném či nedostatečném vlivu rodiny je třeba rázně zavrhnout.
Na jednom FB profilu řeší (zcela vážně(, jaký je rozdíl mezi poslušností a kázní.Opět takové to nimrání se ve slovíčkách, které zbožňuji.
No vidíte, paní Karvaiová, onu debatu jsem nečetla, ale citovaná slova skrývají opravdu jiné významy.
Poslušnost v lidském chování vyjadřuje stav podřízení se... souvisí se sociálním vlivem (Wiki)
Kázeň je 1/ závazné dodržování nastoleného řádu; 2/dobrovolné omezování sama sebe, tedy sebeovládání...(Wiki)
Paní Karvaiová, Vy opravdu nevidíte rozdíl mezi tím, že dítě poslouchá jen proto, že se bojí autority (a v nepřítomnosti autority onu nepravost klidně vykoná) a mezi stavem, kdy si dítě začne uvědomovat nesprávnost určitého chování a je schopno se (bez přítomnosti autority nad sebou) ovládnout?
Když to dotáhnu do extrému, průměrní němečtí vojáci také jen plnili rozkazy, bohužel... A zkuste načíst Zimbardův vězeňský experiment! Tam je to úplně jasné...
Paní Lenko, nezmiňujete se zde o genetice. Ta je v přijímání kladných i záporných hodnot rozhodující. Úplně stačí kam směřují jedinci, kteří mají potřebu uspokojit své mnohdy "násilnické" chování. Jsou to přece ozbrojené sbory a hlavně pak armáda. Takového jedince dozajista nenajdete v nějaké neziskovce jak pomáhá potřebným.
Zimbarda znám, mám načtený jak jeho vězeňský experiment ,tak Luciferův efekt.
Poslušnost nemusí být jen nutné špatná, pokud se týká malých dětí. Při představě učitelky mš, které se snaží dítě "utrhnout" a vběhnout do ulice se mi jeví poslušnost jako dobrá.
U dospělých je to něco jiného.
A pak bychom měli asi rozlišovat extrémní situace, kdy poslušnost je nutná, protože sebezáchovná.
A nyní věcně a stručně:
Jak nás bude slavná ČŠI CHRÁNIT proti negativním projevům žáků, rodičů a dalších osob? Nařizuje to totiž novela zákona platná od 1.9.2017. To se opravdu nechám mile překvapit.
V České škole kázeň je. Říďa to drží pevně v ruce. :)))
Průměrní bývalí němečtí vojáci nejsou současné děti.... Nesrovnatelné. Od září budu mít jako třídní nové žáky - 28 v šesté třídě, budu s nimi 3 h týdně. Než si vybudujeme vztah, musí poslouchat a naslouchat.
Okomentovat