Automechanik mění brzdové destičky, seřizuje geometrii kol. Zřídka ale dostane jeden z těchto úkolů učeň. Třetina studentů technických škol si proto v průzkumu analytické společnosti CEEC Research stěžuje, že musela vykonávat pomocné práce, a učení pro ně proto nemá cílený přínos. Uklízení místo profesní přípravy nebývá výjimkou. Informují Lidové noviny.
Nespokojení byli hlavně učni posledního ročníku. „Jako hlavní příčinu své nespokojenosti uvádějí zejména malou propojenost výuky s praxí,“ říká ředitel společnosti Jiří Vacek. Výsledkem je, že mladí lidé ztrácejí o obor zájem. Začít hned pracovat v oboru chce proto jen třetina z nich.
Celý text naleznete v dnešním vydání Lidových novin
Učni se zlobí. Chtějí pracovat, ne uklízet dílny
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
Kdo je tomu na vině: škola nebo soukromá firma?
na vině je stát,který nedokáže vytvořit funkční školský systém
Kdo je tomu na vině: škola nebo soukromá firma?
Pokud se bavíme o praxi ve školní dílně, pak škola.
Ale když je řeč o mimoškolní praxi ve firmě, kterou vykonávají žáci několik týdnů v kuse, pak především žáci sami.
1. Jsou to žáci, kdo si tuto praxi domlouvá a zajišťuje. Často v místě bydliště, nebo ve firmě příbuzných. Pokud v prvním roce zjistí, že jim práce nevyhovuje, nic jim nebrání zvolit jinou firmu, ve které byl spolužák spokojen.
2. Spousta firem si stěžuje na laxní a nedbalý přístup žáků. Nemohou je pustit k ničemu zodpovědnějšímu, protože riziko škod je značné. Někdy je zpětná vazba z firmy: "Tohoto žáka už ani příště neposílejte."
3. Je ale také pravda, že jsou i pozitivní příklady. Někdy jsou ve firmě tak spokojeni, že v příštím roce mají už zájem o konkrétní žáky a leckdy to po maturitě skončí pracovní nabídkou. Nebo i nabídkou firemního stipendia už během studia.
4. Každý žák po skončení praxe odevzdává závěrečnou zprávu, někde třeba jen připravený dotazník. Pokud ale nedá škole zpětnou vazbu, že praxe nestála za nic, nemusí se to škola dozvědět. A ruku na srdce, mnohým žákům docela vyhovuje, že jednou zametou halu a pak už je nikdo neprudí a oni mohou zapadnout někam na cigárko.
Tady nebyla řeč o maturantech, nýbrž o učních, kteří vykonávají pravidelnou praxi ve firmách nasmlouvaných školou. A podle mne by mělo být především v zájmu firem, aby si vyučila nové zaměstnance podle svých potřeb. Asi potřebují lidi pouze na úklid, ne na kvalifikovanou práci!
Zažila jsem před lety něco podobného na SOŠ pro gastronomii, že si mně stěžovali žáci, že v restauraci jen uklízejí. Ale co tam také mohli jiného dělat, když tam žádní hosté nechodili, nebo přišli jen na pivo, jídlo si neobjednávali. A majitel restaurace využíval učně jako bezplatnou pracovní sílu alespoň na úklid.
Okomentovat