„ Co přesně by mělo ono „zvýšení platů“ znamenat? Má-li mít v nastupující konjunktuře vůbec nějaký vliv na příliv nových učitelů, a jejich nedostatek je vážný, pak učitelský nástupní plat má být třicet tisíc, běžný plat dvojnásobek toho současného, tedy něco mezi čtyřiceti a padesáti. Ředitelský plat od padesáti výš, podle velikosti školy. Jsou to jen zdánlivě nemyslitelné částky. V jiných profesích jsou běžné. A pokud tam mají zůstat běžné, musí začít být běžné i ve škole,“ píše Tomáš Feřtek v komentáři pro MF DNES.
Feřtek mimo jiné píše:
Tomáš Feřtek (eduin.cz) |
Nedá se předpokládat, že by vláda zvýšila platy opravdu razantně, ministr financi Pilný naopak považuje i dosavadní nároky resortu za přemrštěné. Ale je důležité začít ten zdánlivě maximalistický požadavek vyslovovat nahlas. A pokud se přidá i premiér, jen dobře. Začněme si zvykat.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
2 komentářů:
"Všechny dobré školy u nás jsou dobré právě a jen proto, že mají výjimečného ředitele nebo ředitelku. A takových jsou stovky."
Dobrých škol je u nás přes 4000. Pravda, existují ředitelé, kteří jsou blbci, ale dík práci spousty učitelů a systémovému dědictví starých režimů, jsou u nás jen dobré školy... Kdyby byly nějaké špatné, tak si snad ministr i školní inspektor musí prohnat hlavou kulku, ne?
Mohl by třeba Feřtek vyjmenovat nějakou špatnou školu ve svém okolí? Pokud ne, neměl by uplatňovat "výjimečný ředitel --> dobrá škola". Tak to totiž nefunguje...
Tak se nám zase včera chlapci a děvčata nedomluvili. Jediným výstupem je, že učitelé mají dostat přidáno více než ostatní státní zaměstnanci. To je opravdu "báječná zpráva"!
Okomentovat