Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy chce nově přezkoumat a aktualizovat rámcové vzdělávací programy škol, tj. dokumenty, podle nichž se řídí vzdělávání ve všech školách. Revize rámcových vzdělávacích programů (RVP) je rozplánována až do roku 2022 a nově vymezí rozsah i obsah vzdělávání společný pro všechny žáky.
„Smyslem této revize není omezení pestrosti nebo originálnosti či omezení autonomie škol. Cílem je vytvořit podmínky pro to, aby každý žák, ať je z kterékoliv školy, disponoval znalostmi, dovednosti a vědomostmi, které dopovídají současným společenským potřebám a jsou nezbytné k učení pro celý život,“ říká náměstek ministra školství pro oblast vzdělávání Václav Pícl.
Zamýšlené změny mají přispět k tomu, aby děti a žáci měli dostatek času získat a upevnit potřebné znalosti a dovednosti stejně jako rozvíjet svou kreativitu. Závazné vzdělávání by proto mělo naplnit zhruba 70 % hodinové dotace určené pro jednotlivé druhy či stupně vzdělání, zbývající hodinovou dotaci využije každá škola podle vlastního uvážení.
Návrh pojetí revizí RVP byl diskutován jak s experty zabývajícími se problematikou kurikula, tak s pedagogy z různých stupňů a druhů škol. Nyní je představen také na webu Národního ústavu pro vzdělávání, kde se k němu pedagogičtí pracovníci i široká veřejnost mohou prostřednictvím Google dotazníku až do 20. září vyjadřovat.
RVP vznikaly před více než deseti lety. Dosud byly pouze doplňovány o nová témata či upravovány hodinové dotace. Nynější změna nebude realizována k jednomu datu, ale postupně. Revizemi vždy projde společně určitá vzdělávací oblast ve všech stupních vzdělávání (např. matematika v předškolním, základním i středním vzdělávání). Obory středního odborného vzdělávání budou tam, kde to bude možné, propojeny se standardy Národní soustavy kvalifikací.
Zdroj: Tisková zpráva MŠMT
Revize RVP nově určí, co mají školy učit a žáci umět
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
9 komentářů:
Učit a umět. To se snad ani nesmí říkat nebo už zase jo?
Ne, jsou to sprostá slova!
že by retro osnovy?
Google dotazník je na prd, protože vás nutí odpovídat i tam, kde nechcete. Škoda, že zase nevíme, s kterými experty a učiteli bylo pojetí revize diskutováno.
Už je rozhodnuto, jak naznačuje článek, nebo se zohlední názory z dotazníku?
A to se z toho maglajzu, který tím postupným návratem k osnovám bude zase tvořit ve "volných chvílích" EŠVÉPÉ?
No uvidíme. Teď je třeba, aby i do tendenčního dotazníku co nejvíc učitelů napsalo svůj názor na RVP a SVP. Pak se uvidí, jestli to myslí vážně, nebo už je rozhodnuto.
Předpokládám, že rozhodli politici a úředníci MŠMT a úředníci NUV vypsali projekt. Jestli je projekt už napsán a cílem je předělání RVP, pak je dotazník bezpředmětný. A připravme se na protestní akce a nadávání.
Pokud se akce teprve chystá, pak dotazník může rozhodnout. A zabránit úplným blbostem.
Tak nám zase vyhlásili konkurs na ředitele NÚV, paní Milerová
Nabízíme:
zajímavou, kreativní a dynamickou práci,
odpovídající finanční ohodnocení,
možnost dalšího odborného růstu,
předpokládaný nástup listopad 2017.
Přihlášky zasílejte nejpozději do 27. 9. 2017 na adresu:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
http://www.msmt.cz/ministerstvo/msmtv-souladu-s-ustanovenim-166-odst-2-zakona-c-561-2004-sb
Uf, to jsem se lek,
ze špajzu MŠMT ČR nám vylez šnek!
Na zádech má z EU peněz dům.
Vyžunknul tam rum?
Co dál s NÚV a NIDV?
Ministr Dobeš v roce 2011 zrušil několik významných školských instituci (VÚP, NÚOV,IPPP ČR) a sesypal je do NÚV, a to už v době, kdy MŠMT mělo zřetelné objektivní problémy s tvorbou kurikula, DVPP i s tzv. čerpáním EU dotací do podfinancovaného českého školství. To mnohdy ne dost účelné a účinné fondočerpačství, myslím, tento hrubý zásah naivního ministra, který pak nakonec stejně odešel, protože mu vláda nedala požadované peníze, ještě nepříznivě prohloubilo. Rozpadly se celé týmy zkušených lidí a nové efektivně pracující týmy místo nich, zdá se, vždy nevznikly. Nevyřešil to ani jeden ze tří ministrů školství současné vlády. NÚV už dokonce dva a půl roku nemá jmenovaného řádného ředitele a do jeho kompetencí (RVP, DVPP) a zbytků výzkumných kapacit zasahuje, jak je vidět i podle návrhu Kariérního řádu, jakési "slepé střevo" MŠMT - NIDV. Ministr Fiala to chtěl kdysi řešit spojením NÚV a NIDV, ale nakonec z toho sešlo. Situaci v NÚV a NIDV nenapravila ani současná vláda, když nenapravila nedostatky a někdy i nesrovnalosti (nedodržení právních předpisů) v jejich práci. Zřejmě to čeká až na příští vládu.
Co dál s NÚV a NIDV? "A teď, babo, raď" říkala moje babička.
Co byste s tím dělali, vážení přátelé dobrého vzdělávání na České škole?
http://www.ceskaskola.cz/2017/07/deset-let-po-zruseni-osnov-skolam-konci.html#comment-1574682106094511657
Uvidíme, co z toho "předvolebního spěchu" s osudovými povolebními účinky v MŠMT a NÚV vyleze.
J.Týř
Okomentovat