Národní institut pro další vzdělávání (NIDV), organizace přímo řízená MŠMT, připravuje nový systém podpory ředitelů a vedení škol. Jeho cílem je vytvořit a ověřit model, který vedoucím pracovníkům škol umožní rozvinout kompetence v oblasti strategického řízení školy a plánování jejího rozvoje. Informuje týdeník E15.
„Snaha zavést strategické řízení a plánování do českého školství vychází z důkladné analýzy současné situace. Vědecké studie ukazují, že z důvodu vysoké administrativní zátěže a zaměření na provozní záležitosti školy věnují čeští ředitelé pouze 20 procent pracovního času řízení kvality vzdělávání, tedy hodnocení práce pedagogů a jejich dalšímu profesnímu rozvoji,“ říká Plitzová.
Společná diskuze vedení škol a pedagogů o představách a potřebách v oblasti řízení nezřídka ukáže potřebu změnit stávající zaběhnuté postupy. „Každá změna se více či méně dotýká všech lidí, kteří na škole působí. Právě proto je velmi důležité, aby měli všichni možnost se k návrhům vyjádřit, aby měla výsledná strategie širokou podporu, a tedy i velmi vysokou šanci na uskutečnění,“ uzavírá Helena Plitzová.
Celý text naleznete v aktuálním vydání týdeníku E15
17 komentářů:
Aha. Další školení ředitelů. To hodně pomůže. A kdo a co bude školit? Co je nejlepší? Co je správně? Ví to někdo? Když jen v právních předpisech je takový chaos.
Docela by mne zajímalo, jak by se lidé tvářili třeba na projekt zavádějící systém podpory přednostů stavebních úřadů, jehož cílem by bylo vytvořit a ověřit model, který vedoucím pracovníkům úřadů umožní rozvinout kompetence v oblasti strategického řízení stavebního úřadu a plánování jeho rozvoje. Jak a proč by se měl stavební úřad vůbec rozvíjet? A proč by se tedy měly rozvíjet školy...
A nešlo by (pro tvůrce těch projektů) o tom psát tak, aby to šlo pochopit bez rozklíčkovávání, které zabere třikrát víc času než přečtení?
Díky za pohled zvenčí. Počítají s tím, že uvnitř už jsme díky kvalitním školením zblbli a budeme se správně strategicky rozvíjet.
Copak za současných podmínek, kdy se učitelé určitých aprobací ze škol vytrácejí a kdy ředitelé nemají dostatek financí na provoz škol, na nákup pomůcek, natožpak, aby je měli na slušné ohodnocení kantorů, se dá ve školách vůbec uvažovat o nějakém strategickém řízení a plánování do budoucna? Tady žádné školení nepomůže.
Po neschválení KŘ je třeba rychle obnovit penězovody. Chudáci daňoví poplatníci EU.
Lidská blbost je skutečně nekonečná.
Chtěl bych být školitelem. Konečně bych se napakoval.
Pane Komárku, v této dikusi se dnes neobjevily dva mé komentáře. Víte čím to je?
Děkuji vám za odpověď. J.Týř.
Viz
DISKUSE
Štěbetadlo Twitter Takzvaný hashtag obsahuje př...
Co nás v #SocDem zlobí? #NeoPravda vidět zcela v ...
http://www.pedagogicke.info/2017/08/iniciativa-vzdelavani-prede-vsim.html?showComment=1502797281155#c4835921700445726393
Pane Týři, pokud jde o "Štěbetadlo", nevím, v čem je problém. Jednu absurdní říkánku jsem smazal. Ostatně, pane Týři, pokud budete chtít pokračovat ve stylu svých příspěvků z posledních dnů, tedy příspěvků často zcela od věci, urážlivých či v podobě absurdních říkanek, budu je mazat, respektive budu "odebírat jejich obsah". Hezký den!
Mohl byste, prosím, pane Komárku, nám všem vysvětlit
V čem, jak a které mé komentáře, včetně těch veršovaných, jsou urážlivé a absurdní?
Stačilo by, myslím, uvést jeden dva tři stručně odůvodněné příklady.
J. Týř
Bez vysvětlení zde bylo smazáno celkem šest důležitých komentářů.
Podobně postupuje i pan Wagner v Pedagogickém infu.
V tom jsou si "sluníčkář" Komárek a "pirát" Wagner podobní?
Hádají se někdy mezi sebou, ale v cenzuře některých pravd jsou "jednotní"
Je teď už vidět či nevidět zcela,
jak nám ta PIRÁTSKO SLUNÍČKÁŘSKÁ cezurní LOBBY VYPUČELA?
Okomentovat