„Ředitelské platy by měly dosáhnout úrovně manažerských platů v jiných odvětvích, což by odpovídalo trojnásobku průměrného platu. Ředitel je klíčová osoba při modernizaci a proměně školy. Za kvalitní školou stojí vždy kvalitní ředitel. Potřebujeme na těchto místech profesionály – kombinaci dobrého pedagoga a manažerských dovedností… Učitelské platy by měly dosáhnout přinejmenším výše 150 % průměrného platu. Přivede to do vzdělávání nové lidi a ti dobří nebudou odcházet…,“ můžeme číst v dokumentu Problémy českého vzdělávání a návrhy jejich řešení, který představuje iniciativa Vzdělávání PŘEDE_VŠÍM.
Tyto priority shrnuje dokument, jehož aktuální verze je k dispozici zde. Jde o dokument, který používáme při schůzkách se zástupci politických stran před parlamentními volbami, aby bylo nad čím diskutovat. Snažíme se obrátit pozornost politických stran ke vzdělávání a usilujeme o to, aby se tato témata nevytratila zejména po volbách, kdy se láme chleba při koaličních jednáních.
Jsme lidé, kteří pevně věří, že vzdělání je základní hodnotou společnosti, proto usilujeme o zachování zdravých principů v našem školství a zároveň o účinné změny ve stávajícím systému: jsme iniciativa VZDĚLÁVÁNÍ PŘEDE_VŠÍM. Jsme připraveni napomoci systémovým změnám svojí odbornou expertízou. Je to i naše věc. Výčet organizací není konečný. Hledáme další partnery, se kterými se shodujeme na potřebných změnách.
Aliance pro otevřené vzdělávání, Asociace lesních mateřských škol (ALMŠ), Asociace malých inovativních škol (MIŠ), Centrum občanského vzdělávání (COV), Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání (ČOSIV), Česká rada dětí a mládeže (ČRDM), Česká středoškolská unie, Člověk v tísni, EDUin, Liga lidských práv, Nadace OSF, NaZemi, Otevřeno, Pavučina – síť středisek ekologické výchovy, Skutečně zdravá škola, Společnost pro kreativitu ve vzdělávání, Step by step ČR.
Zdroj: Tisková zpráva EDUin
3 comments:
Ředitel je pro neziskovky klíčová postava, tak proč je pořádně nezaplatit. A že těch neziskovek na školství parazituje opravdu mnoho dokládá i tato iniciativa.
učitelům by neškodilo po 10 letech učitelování,kdy se z nich na jednu stranu stanou zkušení učitelé, ale zároveň ztratí kontakt s reálný světem,pracovat dva roky mimo školu
manager úrovně řed osmilet gymplu o 4 třídách v ro je na úrovni managera 65 000
manager typu ředitele městské základky o 2 třídách v roč 50 000
manager vesnické zš po jedné třídě v roč 35-40 000,
rozhodně musí být jasně dané kategirie počet žáků a počet zaměstnanců,podle celoročních výsledků se peníze buď přidávají,nebo ubírají nebo se odchází,
u učitelů se zvyšuje plat na cca 130% prům platu ovšem pozor,při plné aprobovanosti,se kterou u dvou předmětů ,na malé škole kantor těžko dosáhne na 100% úvazek takže má zpravidla dvoutřetinový či tříčtvrteční,současně prioritní motivací učitele je dodělat si třetí a čtvrtou aprobaci,aby někdy po čtyřicítce měl pevné místo na jedné škole s tím 130% platem,to je ta hlavní motivace pro mladé,mít se fajn a vpohodě až budu starý a zkušený pedagogo,jenže životní filozofie mladých mileniánů je jiná,co bude za dva tři roky neřeší,dobré peníze hned ale pozor za minimum práce vykonávané svobodně dle vlastní vůle,takže za současného stavu českého školství do něj nikdo žádné mladé nepřiláká,a když tak nezkušené aksolventy s max tříletou praxí,kteří za dva , max tři roky odejdoujinam
Post a Comment