Politici uvažují o zmírnění pravidel pro vzdělání učitelů, která přitom platí pouhé dva roky. Už nyní totiž ředitelé škol v krajních případech musejí znovu zaměstnávat i učitele bez pedagogické kvalifikace. Reportáž přináší ECHO24.cz.
Marie Lejčková (kuryr-ricany.cz) |
Politici uvažují o
zmírnění pravidel pro vzdělání učitelů, která přitom platí
pouhé dva roky. Už nyní totiž ředitelé škol v krajních
případech musejí znovu zaměstnávat i učitele bez pedagogické
kvalifikace. Reportáž přináší ECHO24.cz.
Měsíc před
začátkem školního roku nemají některé základní školy
obsazená všechna místa učitelů. „Letos je situace abnormálně
zlá, v dubnu jsem sháněla deset učitelů. Je to nejhorší aspoň
za sedmnáct let,“ říká ředitelka základní školy Bezručova
v Říčanech Marie Lejčková. Dnes jí stále schází učitel na
informatiku a matematiku, přijme proto člověka bez pedagogického
vzdělání. Dotyčná kvalifikace je přitom pro všechny učitele
od roku 2015 povinná.
Podobně jsou na
tom i na jiných školách. „Před koncem školního roku to
vypadalo špatně, dnes máme situaci vyřešenou. Na prvním stupni
ale v tuto chvíli nejsou všichni plně kvalifikovaní,“ říká
ředitel pražské základky Korunovační Tomáš Komrska. Politici
by v tom neměli školy nechat, upozorňuje.
Nedostatek učitelů
je nejhorší na prvním a druhém stupni, zejména ve Středočeském,
Ústeckém a Moravskoslezském kraji. „Nejvíce učitelů chybí v
oborech, ve kterých najdou lépe ohodnocenou práci mimo školství.
To je zejména případ jazykářů, učitelů informačních
technologií a specializovaných technických předmětů,“ míní
Michal Novák z portálu Profesia. cz. Některé politické strany
nabízejí řešení – poslat znovu oficiálně do škol i učitele,
kteří nemají pedagogické vzdělání.
O zmírnění nebo
zrušení tohoto pravidla mluví experti na školství ANO, TOP 09,
ODS i KDU-ČSL. Naopak politici sociální demokracie princip brání.
Ti se chtějí zaměřit na to, že nyní jde pracovat mimo obor
šedesát procent absolventů pedagogických fakult.
22 komentářů:
Pokud se politici domnívají, že po zmírnění požadavků do škol nastoupí vysokoškolsky vzdělaní odborníci z praxe, tak se hluboce mýlí. Ledaže by se nechali navést učiteli, kteří ze škol do praxe utekli za lepšími platy. Něco jako "Hele běž to zkusit, sice budeš mít poloviční plat a neutáhneš hypotéku, ale těch nepočítaných výhod!!!"
A dnešní maturanty, kteří nezvládají ani základy gramatiky, do škol pustit v pudu záchovy školství, ani nemohou. Jedinou cestou je zvýšení platů, a jestliže to politikům v dohledné době nedojde, bude naše školství v pyheli..
TAKŽE NE ZVÝŠENÍ PLATŮ ALE MATURANTKY DO ŠKOL, A MIMO PRÁGL ZAČNOU ŘEDITELÉ VYHAZOVAT DRAHÉ PADESÁTNÍKY A NABÍRAT LEVNÁ DĚVČATA
Snížení kvalifikačních požadavků na učitele je cesta do pekel. Jestli to bude pokračovat dál v tomto duchu, tak za pár let bude učiteli stačit, když úspěšně dokončí devátou třídu.
laimes28
Ale to už přece "frčí". Stačí si dopředu ošetřit podmínky (nesehnali jsme kvalifikovaného učitele). Kamarád ředitel(bývalý spolužák) mi docela přesně popsal, jak si může ředitel s tímto nepatrným problémem poradit.
Jak tito lidé získali maturitu mně už také není záhadou.
Poptejte se lidí z praxe, jak získali pedagogické minimum!
To je výsměch všem vystudovaným pedagogům.
Nezobecňoval bych.
Sám jsem absolvoval ped. minimum v devadesátých letech. Minimálně polovina studia byla užitečná a nebyla to žádná "dávačka".
Ale vedl jsem závěrečnou práci před pár lety na jedné soukromé vysoké.
"A co mé oči uviděly, pláčem zkrvavěly."
Klesat pod tuto úroveň? - Tak to už můžeme nechat učit rovnou maturanty.
"Hlavně aby měli rádi děti."
"VYHAZOVAT DRAHÉ PADESÁTNÍKY A NABÍRAT LEVNÁ DĚVČATA"
Snižování nákladů!
Zdevalvovat vzdělání občanů Česka už se pokoušeli různí týpci:
Komenský musel z Čech utéci,
Fašisti zavřeli české VŠ,
Komunisti dali školství ideotický filtr,
Neoliberalisti českému školství pouštějí rozpočtovou žilou a snaží se zdegradovat učitele na bídně kvalifikované a placené sociálně zdravotní opatrovníky.
Za těchto podmínek můžeme být, myslím za tu Marii Terezii být docela rádi.
Tedy až na to, že nám začachrovala Slezsko.
:)))
Marie Terezie nám začachrovala Slezsko.
Neoliberalisti téměř všecko.
J.Týř
Zásadní nesouhlas se snižováním požadavků na kvalifikaci učitelů.
Proč?
1/ Tímto opatřením rozhodně nedojde ke zvýšení nízkých platů ve školství. Je to úplně stejné jako dovoz levných Ukrajinců podnikateli, kteří celé roky jen brečí a zaplatit neumí.
2/ Další problém je špatná společenská prestiž učitelů ve společnosti. Místo snahy o její zvýšení dojde naopak k dalšímu poklesu. Kam až?
Závěr:
Chybí kvalifikovaní a kvalitní učitelé ve školách? Zaplaťte!! Aspoň na úroveň ostatních zaměstnanců ve státní správě, kde je na výkon povolání požadavek vysokoškolského vzdělání. Jak to, že to u jiných profesí jde, ale u učitelů ne?
Vzkaz politikům:
Bez peněz to nepůjde, takže přestaňte krást a podvádět!!!
"přestaňte krást a podvádět!!!"
a především lhát a slibovat!!!!!
na sjezdu v 86 vzbudili rozruch jakeš se štěpánem,když řekli: "musíme říct lidem pravdu,že líp se mít nejbližších 10-15 let nebudo",lišili se v tom,že jakeš: "řeknem to lidem,oni to pochopí a budou s námi (s ksč) na utahování opasku spolupracovat,kdežto štěpán. "řeknem pravdu a pustíme se do toho,bez ohledu na remcání lidí,čím to bude tvrdší,tím to bude kratší", a jak dopadli,místo utahování opasků přišlo rozkradení státu a život na dluh,25 let prosperity a pohody.....
koho byste volil? toho co vám řekne,že budete muset víc makat a mít se hůř, nebo toho ,co vám řekne,že všechno bude v pohodě,budem se ,mít dobře,sice na dluh,ale kdo dnes splácí dluhy,že?
laimes28
To jako chcete říci, že jsme se měli za Jakeše a Štěpána líp?????? Hezký den!
Vlastnictví půdy a strategických podniků vč. bank
Státní dluh
Základní životní jistoty poctivě pracujících lidí včetně podnikatelů (vzdělávání, zaměstnání, sociální a zdravotní péče)
Sociálně patologické jevy
Propaganda (Ideologické násilí)
Cenzura a autocenzura
Rodina
Populační vývoj
Pedagogika
Personalizujete, pane Komárku? No, dobrá. Dovolím si vám tedy dát taky jednu otázečku
Myslíte si, že za "rathovsky koženého bakaloslavismu" je nám třeba ve výše uvedených deseti oblastech lépe???
Hezký den!
J.Týř
chtěl jsem říct,že se teď máme líp než před 89.díky tomu,že jsme všechno co bylo rozkradli a že žijeme na dluh,který se sále zvyšuje a že si všichni myslí.že se nebude muset splatit a že budem furt vysmátí jak řekové
Těch deset oblastí si dovoluji doporučit naším politikům číst i pozpátku:
Je i na Pedagogice, aby nezkolaboval Populační vývoj a aby Rodina všech lidí v Česku se mohla bez zbytečné Cenzury, autocenzury a Propagandy (Ideologického násilí) rozvíjet tak, abychom neměli zbytečné Sociálně patologické jevy na úkor Základních životních jistot poctivě pracujících lidí včetně podnikatelů, abychom zmenšovali Státní dluh a odstranili nepříznivé důsledky nadměrného zahraničního Vlastnictví půdy a strategických podniků pro Českou republiku.
Myslím, že, až si tohle naši ctění politici přečtou, postarají se o to, aby čeští učitelé nebyli i nadále těmi největšími chudáky mezi učiteli v EU.
J.Týř
všichni nám rádi půjčují,naše kačka sílí a sílí,jde na dračku,čnb už neví jak to ušlajfovat,a jednoho dne....
líp/nelíp záleží na úhlu pohledu,já se měl líp,ráno jsem se oholil,nasnídal,na motorák a trádááá do školy,po škole jsem přijel domů,zahrádka/garáž...jednou týdně svazarm,vedl jsem modelářský kroužek,jednou s kamarádama sauna a pak na jedno a jednou hospoda na karty,dovolené tatry nebo polský balt, a tento jednotvárný nudný život mne plně uspokojoval,po 89 nastalo nervydrásající dobrodružství,učitelský plat přestal dostačovat takže druhé zaměstnání,místo š 100 jsem měl oktávku (motorák zrušili).dvě zaměstnání nešly provozovat dlouho,měl jsem "štěstí",skvělá firma s trojnásobným učitelským platem,dovolené místo na baltu v jugošce a ve španělsku,místo stovky či oktávky nový opel a manželce malého japoňáka,satelity,televize,mobily,mikrovinky,sporáky,myčky atd atd a přesto to stálo za hxxxxo,protože žádný svazarm,žádní kamarádi,žádná hospoda s kartama,žádná garáž či zahrádka,žádný klídek,žádná pohodička.....
někoho uspokojuje svoboda vnitřní,svoboda duše,mít uspokojení s klidu,pohody,pravidelnosti,řádu,žádné šoky, jiné uspokojí jen svoboda vnější,projevit své pocity vnějšímu světu, mmoct svobodně nahý dělat kotrmelce po náměstí a vykřikovat při tom ,že prazidenr je xxx.......25 let jsme my klidní žili pod nadvládou těchto dryjáčňíků,kteří byli vděční pro média,jenže již omrzeli,jsou nudní,nezajímaví každodení,jsou nervní,"jejich" svobodný svět se hroutí,lidé opět začínají toužit po nudném , klidném řádu....vidím to na svých stárnoucích dětech,již je nebaví cestovat po světě nebo provozovat shoping,než sami letět do španělska jedou raěji s dobrou partou na senec,je nerajcuje vybírat si v obchodě z 20 jogurtů,kupují pořád jen ten jeden-obyčejný bálý,jako jsme my kupovávali před 30ti lety...
Speciální pedagogika díky inkluzi jde k ledu. Nejenže máme malé platy, ale několik let pracujeme na plný úvazek, ale platí nám pouze 0, 75% úvazek. A to jsem studovala 8 let speciální pedagogiku.
Všichni ví, že hlavním cílem školství je dnes: UŠETŘIT. Na všem. Proto:
1/ vyrobili jsme desegregaci, které říkáme inkluze. Učí laicky poučení učitelé a asistenti. Dopad na děti bude znát tak za 5-10 let. Chudáci.
2/není skoro na nic, tak děláme projekty a čerpáme. Často na úplné kokotiny, ale aspoň že něco kápne. práce navíc zadarmo.
3/neustále přídáváme učitelům další a další práci, pěkně plíživě, aby si hezky zvykli.Třeba,že budou rozlišovat, kdo potřebuje peníze na oběd, jak si mají děti čistit zuby, sepisování dalších stohů tabulek, které nikdo nečte.Kroužky, kluby, nejlépe zadarmo nebo za celých 50,- hrubého na hodinu (já osobně než jsem s tím práskla).
4/nebude potřeba kvalifikace. Čímž se vrátíme do soudružsky usměvavých padesátých let, kde také učili soustružníci a další kádrové rezervy (nic proti soustružníkům, když soustruží).Ušetříme na kvalifikované síle, kterou bychom museli zaplatit.
Hádejte, kdo půjde učit za tyhle peníze. Také jste přesvědčeni že kvalitní inženýři čehokoli, zdravotníci, vědci? Zdravý rozum napovídá, že ti určitě ne, pokud to nebudou brát jako lehký odpočinek od své práce (aby po pár měsících zjistili, jak hluboce se s tím odpočinkem mýlili). Takže zbyde kdo??????
Odborníci z ministerstva by mi poté mohli vysvětlit, jak je možné, že já, vystudovaná speciální pedagožka učitelka nemohu jít učit dějepis, přírodopis nebo český jazyk. Zato Pan inža jo.
Okomentovat