MŠMT trvá na navýšení platů pedagogických pracovníků o 15 % v roce 2018, tento požadavek bude prosazovat na vládě. Toto navýšení platů představuje částku 11,2 mld. korun. Cílem je, aby výše průměrného platu učitele v roce 2020 dosáhla 130 % průměrné mzdy v České republice. Z toho důvodu je nutné, aby platy učitelů rostly každoročně o 15 procent.
Konkrétní částky rozpočtu pro příští rok se budou odvíjet od toho, jak 11. září rozhodne vláda, jelikož největší podíl požadovaných financí je otázka platová. Ministerstvo školství stále trvá na původních požadavcích a bude je prosazovat v co nejširší míře.
„Školství a platy pedagogů jsou hluboce podfinancované, tento stav zásadněji začalo napravovat až současné vedení MŠMT, nejdříve v čele s ministryní Valachovou, nyní s panem ministrem Štechem. Dlouhodobě souhlasíme s požadavky odborů i vysokých škol, zasadili jsme se o nejvyšší rozpočet pro resort školství za poslední desetiletí. O totéž bojujeme nyní, vyšší platy učitelů, více peněz do školství, pro vysoké školy. Tento požadavek podporuje i premiér Sobotka a my věříme, že se nám podaří získat finance pro naplnění slibu, že platy učitelů vzrostou na 130% průměrné mzdy jiných vysokoškolsky vzdělaných profesí. A opravdu činíme maximum pro to, abychom napravení žalostného postavení učitelů a pracovníků ve školství dostáli,“ upozornil náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy Petr Pavlík.
Bez navýšení financí nebude možné zvyšovat kvalitu vzdělávání, která se odvíjí od kvality učitelů. Nebude možné řešit ani dlouhodobé a stále rostoucí problémy ve školství, jako je například stárnutí pedagogického sboru, neochota mladých učitelů nastupovat do škol atd.
Zdroj: Tisková zprávy MŠMT
4 komentářů:
Tento požadavek podporuje i premiér Sobotka a my věříme, že se nám podaří získat finance pro naplnění slibu, že platy učitelů vzrostou na 130% průměrné mzdy jiných vysokoškolsky vzdělaných profesí. A opravdu činíme maximum pro to, abychom napravení žalostného postavení učitelů a pracovníků ve školství dostáli,“ upozornil náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy Petr Pavlík.
Kolik je 130% průměrné mzdy jiných vysokoškolsky vzdělaných profesí?
Už nechceme jen 130% průměrné mzdy všech zaměstnanců!?
Jsem z toho zmatená. Tak jak?
To by nám snad museli každoročně přidat 30%. A začít měli už loni, ne?
Žalostně hloupí sedláci mají v MŠMT ČR největší brambory?
Praha, 29. srpna 2017 – MŠMT trvá na navýšení platů pedagogických pracovníků o 15 % v roce 2018, tento požadavek bude prosazovat na vládě. Toto navýšení platů představuje částku 11,2 mld. korun. Cílem je, aby výše průměrného platu učitele v roce 2020 dosáhla 130 % průměrné mzdy v České republice...
To nám říká úvodní anotace oficiální tiskové zprávy MŠMT.
"...Tento požadavek podporuje i premiér Sobotka a my věříme, že se nám podaří získat finance pro naplnění slibu, že platy učitelů vzrostou na 130% průměrné mzdy jiných vysokoškolsky vzdělaných profesí. A opravdu činíme maximum pro to, abychom napravení žalostného postavení učitelů a pracovníků ve školství dostáli,“ upozornil náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy Petr Pavlík
Tohle říká politický náměstek ministra školství v téže tiskové zprávě.
http://www.ceskaskola.cz/2017/08/msmt-trva-na-navyseni-platu-ucitelu-o-15.html
Stanislav Štech
Stanislav Štech @StanislavStech
·
28. 8.
2/2 15% nárůst platů pro učitele, do roku 2020 navýšení platů na 130% platu průměrného vysokoškoláka. A také více peněz pro vysoké školy!
Tohle napsal ministr školství den předtím na Twitteru.
https://mobile.twitter.com/StanislavStech/status/902193156845916160
"Obratného politika nestojí žádná lež víc než jedno nadechnutí." řekl kdysi jistý totalitní ministr Zdeněk Nejedlý. Výše popsanou nesrovnalost nepovažuji za projev obratných politiků, ministra školství a jeho politického náměstka. Spíš je to, myslím, docela jasný projev elementární neprofesionality obou těchto pánů a také projev neprofesionality tiskového oddělení MŠMT, které takovou tiskovou zprávu vydalo. Připomíná mi to jeden vtip (pan Komárek, doufám, promine):
Učitel potká bývalého žáka s novým BMW: "Tak vidím, že si dobře vedeš, i když ti ta matematika moc nešla. Co vlastně děláš?" "Obchoduji, pane učiteli. Vykupuji brambory za korunu a prodávám je dál za čtyři. To víte, já jsem skromný, mně ta tři procenta stačí..."
DOVOLUJI SI TÍMTO NABÍDNOUT PANU MINISTROVI, JEHO POLITICKÉMU NÁMĚSTKOVI A TISKOVÉM U ODDĚLENÍ MŠMT DOUČOVÁNÍ MATEMATIKY (ZLOMKY A PROCENTA).
J.Týř
Okomentovat