O vyjádření ke vzniku Učitelské platformy požádala Česká škola učitele Zdeňka Sotoláře, představitele Učitelského profesního sdružení, který se dlouhodobě zabývá tématem vzniku učitelské profesní komory. K tématu jsme už přinesli rozhovory s Jankem Wagnerem a Petrou Mazancovou.
Zdeněk Sotolář:
|
Zdeněk Sotolář (archiv autora) |
Načasování akce svědčí o tom, že o vytvoření paralelní struktury opravdu může jít. Tedy rozkol. (Jakoby se opakovala situace, kdy téměř současně vznikly dva češtinářské spolky.) Ministr označil signatáře petice proti kariérnímu řádu za zmanipulované. Teď bude moci říci: Hle – tady jsou ti, kteří včas prohlédli! A možná odtud pramení ochota ministra přijmout skupinu soukromých osob. Rétorika vznikající Učitelské platformy na mě působí příliš krotkým dojmem: Vyslyšte nás, my jsme ti konstruktivní, my jsme ti hodní, my nechceme nic bořit. Na druhé straně je vznik Učitelské platformy také reakcí na chyby, kterých se organizátoři Iniciativy PK dopustili a které zůstávají ve stínu úspěšné petice. Pro učitelskou veřejnost tato situace bezesporu je a bude matoucí a samozřejmě to už teď s sebou přináší oslabení. Těžit z toho budou staří spojenci MŠMT, nezřetelné spolky a hlasití experti.
2 komentářů:
nedělejme z toho drama takových fejsových stránek,blogů,platforem bude habaděj,čím více,tím lépe,v jednom spolku je 100 lidí v 10 spolcích 10 000 apod,všichni budou mít 20 jiných priorit až se postupem času v diskusích vyjasní,že 5 fundamantálních,mají všicni stejné.a koho si bude mšmt zvát,nebo kdo se tam probojuje,stejně tak do kanceláří politiků a sekretariátů stran,záleží na všech,tohle jak jedni závidí druhým že nyli u ministra na kafi,působí srandovně....
Obecně platí: Když někdo udělá něco dobrého, začne "konkurenci" vrtat hlavou, co s tím. Odmítnout (stalo se), pomluvit (stalo se), vytvořit konkurenční projekt (děje se)... atd.
Co s ťím? Fňukat (děje se) nebo usilovnou prací dosáhnout uznání a realizace cílů (děje se?)?
J. Týř
Okomentovat