„Německá média byla příliš nekritická při popisování migrační krize v roce 2015, poskytla nerušený prostor pro politiku otevřených dveří Angely Merkelové a nevěnovala pozornost legitimním obavám obyčejných lidí. Vyplývá to z nové studie,“ píše britský list The Financial Times. A o studii referují i česká média.
Michael Haller (eijc.cz) |
Michael Haller upozorňuje podle serveru Novinky.cz na skutečnost, že lidé s odlišným nebo kritickým názorem byli umlčeni, báli se, že se stanou „morálním vyvrhelem“. Rozjela se tak „spirála mlčení“, uvádí studie. Lidé navíc ztratili důvěru v média a začali je označovat za lživá.
„Velká část novinářů ignorovala svou profesní roli a zanedbala funkci, kterou média mají,“ uvedl Haller. Síla názoru měla podle jeho slov zřejmě kompenzovat nedostatek a slabost faktů. Zpravodajské texty byly často zabarveny komentářovými pasážemi. „Sentimentální příběhy o dobrých lidech a velmi málo kritických a oprávněných otázek,“ tvrdí Haller.
Více než reálné problémy, s nimiž se nově příchozí v Německu setkávali, nebo obavy Němců, totiž velkou část novinářů podle Hallera zajímaly abstraktní představy vládních politiků v Berlíně.
To se podle Hallera změnilo až po násilných excesech během silvestrovské noci na přelomu roku 2015 a 2016, kdy cizinci z arabských a afrických zemí v Kolíně nad Rýnem, Hamburku a dalších městech napadali a sexuálně obtěžovali procházející ženy. „V té době už ale v médiích zcela převládal diskurz odrážející oficiální vládní politiku, který byl běžnému životu velmi vzdálený,“ vysvětluje Haller podle serveru iDNES.cz.
Citované texty naleznete zde, zde a zde
7 komentářů:
média neselhávají,dělají přesně to,za co jsou placená
A naše média včetně tohoto podporují inkluzi, migraci a další pochybně koncipované projekty.
Proto je čr plná uprchlíků.
TU - řeč je o mediálních informacích. Kapišto?
A mediální informace (jakéhokoli druhu) jsou na stejně blbé úrovni, jako v Německu.
Trendem v médiích je pozitivní příběh... To usnadňuje sklouznutí k tendenčnosti. Nebo možná - jak píše laimes - aby se snáze plnila požadovaná role médií, stal se trendem v žurnalistice pozitivní příběh...
Pane Janečku, nejsem si jista, že jde o trend, ale spíše o jednotlivé případy. Podle mne noviny prodává spíše černá kronika - kdo koho zabil a kolik si odsedí, kolik bylo ve spadlém letadle lidí, o kolik zdražilo máslo a kdy to skončí....
Tragédie táhnou. Nebo Iveta Bartošová - tam byla médiím pozitivní linka zcela u výfuku, obyčejná štvanice laciné kořisti, která jim prodávala barvotisková šidítka, kterým už nelze říkat noviny a tvůrcům žurnalisté.
Tady se to vědělo i bez studií, akorát pár inteligentů si myslelo, že je to všechno pravda.
Už jsi se vrátil z Itálie?
Okomentovat