Dvě výrazné studentské osobnosti se představují na stanici DVTV. Bývalý předseda České středoškolské unie Štěpán Kment v pořadu Apel kritizuje české školství a tvrdí, že se příliš nezměnilo od dob komunismu. "Tupě biflujeme pojmy, učíme se nepřirozeně... Svět hledá mladé lidi, kteří dokáží kriticky uvažovat, pracovat v týmu nebo nápaditě diskutovat. S tím se ale školství zatím neztotožnilo,“ říká Kment. Osmnáctiletá gymnazistka Karina Movsesjan je vítězkou mezinárodní soutěže mladých vědců a mluví o svých vlastních plánech na poli vědy – zabývá se výzkumem léčby nádorových onemocnění.
Pořad se Štěpánem Kmentem je ke stažení zde
Rozhovor s Karinou Movsesjan je ke stažení zde
Štěpán Kment: Školství se od komunismu nezměnilo. Karina Movsesjan: Chtěla bych prodloužit lidský život
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
10 komentářů:
Nemám čas, takže jen stručně... :-)
První odkaz vede na rozhovor "Nejsem bílý kůň, proč by měl o podporu na Hradě žádat jenom Kellner, říká muž podpořený Mynářem".
Asi to bude nějaký renonc, v případě pana Kmenta bych tipoval na jiné loutkovodiče... Pardon, inspirátory.
Z rozhovoru s Karinou jsem se podíval na první minutu... Bydlí v Brně, bádá na MU a občas dojíždí na gymp do Varů, kde studuje... Úplně jak za bolševika, svazující uniformita všude kolem nás, příkazy, zákazy, testy, zničené životy...
Rád se na to dodívám večer, asi tam bude i něco kritického ke školství (asi určitě), ale řekl bych, že to strávím lépe než tu šerosvitovou agitku....
Nevím, ale myslím, že tito dva mladí lidé jsou výjimka. Vzhledem k tomu, jak jsou ve státním školství nastavena pravidla a co zajímá ČŠI při kontrolách ve školách, se my učitelé nemůžeme moc odvazovat a experimentovat, nechávat žáky objevovat už objevené. A i když to někdy člověk s nimi zkusí, tak objevovat se snaží asi 5 % z nich a zbytek osazenstva třídy to bere jako volnou hodinu. ŠVP jsou všude nastaveny tak, že na nějaké zkoumání s žáky není moc času. Ne všechny děti jsou cílevědomé a vědychtivé. Asi by to chtělo už od školky je vést jiným způsobem. Na střední škole už opravdu většinou jen čekají, co jim kdo podtrhne v učebnici jako důležité a ani to si pak nepřečtou, raději si "vygůglují" nějaké nesmysly z internetu.
A jejich nejčastější otázka je: "K čemu mi to v životě bude?"
Téměř vše považují za zbytečné. Do hlav něco ukládat se jim nechce. Vše se přece dá najít na internetu. Ale o čem by pak chtěli diskutovat? To fakt nevím.
Obávám se, že tyto generace lidí budou trpět už ve velmi nízkém věku demencí, poněvadž odmítají cvičit mozek ukládáním jakýchkoli informací do něj.
Ale jak chtějí rozumět spoustě věcí kolem sebe, když nebudou mít v hlavě uloženy žádné pojmy?
Protentokrát smekám, pane Komárku. Dát do přímé konfrontace tyto dva mladé lidi vyžaduje obrovskou odvahu. Lépe vyjádřit, zač se přimlouvám ve zdejších diskuzích, už nejde.
Výroky pana Kmenty už jsem komentoval. Přemýšlím, čím je mi slečna Movsesjan tak sympatická? Skromná, pracovitá, zdravě sebevědomá. Ano, nerada se učí zpaměti to, co není z jejího pohledu důležité, ale ráda obětuje veškerý čas tomu, co smysl má. Neremcá, testy dělá. Kolik žáků se rozhoduje o své životní dráze v deváté třídě? Co ti ostatní? Opravdu neexistují dobří učitelé, kteří pomáhají najít obyčejným žákům jejich parketu? Slečna Movsesjan ukazuje, že se takoví najdou i pro velmi nadané žáky.
Tak do práce pane Kmento, když svému cíli věnujete dostatek času a práce, výsledky se dostaví pro každého. Něco si načtěte a porozumíte.
Slečně Movsesjan přeji hodně úspěchů a učitelů, kteří ji podpoří.
Přesně tak. Konfrontace intelektuální elity s povrchností, hloupostí a přehnaným sebevědomím. Nemusím snad specifikovat, kdo ze dvou zmíněných reprezentuje kterou část.
A také si musím přisadit k malinko jinému tématu a tím je to tajným tak často omílané čecháčkovství, projevované mimo jiné odporem k přistěhovalcům. Na tomto případě je krásně vidět, co je hodnotou a co nikoliv, zcela nezávisle na etnickém, či národnostním původu. To, co kritizuje drtivá většina Čechů u Romů, není jejich etnická příslušnost, nebo barva kůže, ale absence hlubokých hodnot, včetně vzdělání. Skutečné hodnoty je třeba podporovat a povrchnost je třeba potlačovat. Obojí je pro budoucnost lidstva naprosto zásadní.
Už to zde bylo řečeno panem Doleželem.
"Štěpán Kment: Školství se od komunismu nezměnilo"
Tohle tvrzení stačí. Co k takové hlouposti dodat.
Slečna Movsesjan je úžasná mladá dáma!
Nicméně, pane Komárku, uveřejnit tahle dvě videa pospolu je skoro kruté :D Byl to z vaší strany záměr?
Myslím, že se tomu říká "střelit se do vlastní nohy"...
Je to myslím metonymie...
kdo to ještě neví,tak naše školství stále ještě funguje na fundamentech nejedlého (kopeckého) reformy 1948
Okomentovat