Z inspekčních zjištění vyplývá, že přístup škol se ve způsobu hodnocení velice různí. Známkování všech žáků mělo 65 procent základních škol, slovní hodnocení každého dítěte pak pět procent. Informuje Česká televize.
Základních škol, které využívají slovní hodnocení (ať už jako jediný způsob, nebo v kombinaci se známkováním) podle inspekce postupně přibývá. Na druhé straně na středních školách se uplatňuje slovní hodnocení jen výjimečně, například v případech některých žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Celý text a reportáž ke stažení naleznete zde
4 komentářů:
Slovni hodnoceni se dela na zaklade zadosti rodice.
Absolutně nesmyslný a zbytečný článek. Informační hodnota nulová. Omílá staré informace.
Na většině vysvědčení byla slova výborný, chvalitebný, dobrý, dostatečný a nedostatečný. Zbytek je velmi podrobně rozveden v klasifikačních řádech škol. Kdo chce slyšet pravdu, tomu těch pár slov stačí. Kdo chce lhát do kapsy, vyžaduje pohádky o šikovné Mařence a Jeníčkovi.
Pokud některý rodič potřebuje slovní hodnocení k tomu, aby zjistil, co jeho dítě ve škole zvládá, nebo v čem a jak pokročilo až ve vysvědčení, tedy nemá tyto informace průběžně, pak je ale problém někde úplně jinde, než ve formě hodnocení na vysvědčení, řekl bych.
Okomentovat