Jen několik dnů po nebývalém úspěchu Iniciativy Pedagogická komora v protestech proti kariérnímu řádu se rýsuje rozkol mezi skupinami aktivních učitelů. Iniciativa Pedagogická komora přesvědčila dostatek senátorů a poslanců, aby nepřijali kariérní řád, a zejména získala přes 21 tisíc podpisů učiteů pod protestní petici. Minulý týden se ale s ministrem školství sešla delegace vznikající Učitelské platformy. Zřejmě lidé, kteří nesouhlasí s nastoupeným směrem Iniciativy Pedagogická komora. Proč? Rozkol ještě před sjednocením? Opětovné oslabení pozic učitelů při vyjednávání s úřady a politiky? Přinášíme prohlášení Učitelské platformy. Budeme publikovat rozhovor s Jankem Wagnerem, jedním ze spoluzakladatelů Iniciativy Pedagogická komora a sháníme stanovisko zakladatelů Učitelské platformy a další hlasy.
Prohlášení vznikající Učitelské platformy:
Važené kolegyně, vážení kolegové,
mnohé situace a diskuse, které v prostoru českého vzdělávání a školství v poslední době sledujeme, potvrdily, že při projednávání otázek a problémů týkajících se české vzdělávací politiky s dosahem na profesi učitele, stojí česká učitelská veřejnost z velké části stranou. Tento stav je z části zapříčiněn i absencí instituce, která by učitele zastupovala a byla pro podobná jednání všem přítomným stranám vhodným a rovnocenným partnerem. Přímý a pravdivý pohled praktikujícího učitele je v podobných situacích zastoupen jen minimálně, většinou jsou prezentovány závěry zprostředkované a vytvořené skrze jiné uhly pohledu než učitelského.
Rádi bychom tuto propast v komunikaci s učiteli vyplnili a vytvořili Učitelskou platformu, která bude MŠMT, vládě, médiím a dalším organizacím partnerem při jednáních s dopadem na učitelskou profesi, případně o profesi učitele jako takové. V současné době se nemají výše zmíněné instituce na koho obrátit, neboť chybí způsob, jak se řadových učitelů dotázat.
S tímto záměrem jsme oslovili MŠMT a v pátek 14. července 2017 se sešli se současným ministrem školství Stanislavem Štechem. Pan ministr potvrdil, že i MŠMT má velmi omezené možnosti, jak komunikovat s učiteli a jak zajistit, aby se k učitelům informace skutečně dostaly, a že možnost přímé komunikace mezi MŠMT a učiteli zásadně chybí. MŠMT na možnost vzniku a existence Učitelské platformy zareagovalo nabídkou s pomocí a podporou vybudovat kontinuitu platformy v rámci MŠMT, aby byla zajištěna návaznost spolupráce i do budoucnosti, to znamená i při jiném vedení ministerstva.
Rádi bychom, aby spolupráce byla započata co nejdříve, ideálně se začátkem nového školního roku. Pokud vás vznik Učitelské platformy zajímá, máte své postřehy a náměty, budeme za vaše příspěvky rádi.
Další schůzka na MŠMT je naplánována na konec srpna, kdy bychom již rádi předložili dokumenty potřebné ke vzniku Učitelské platformy.
Věříme, že tuto platformu uvítáte jako možnost, jak může být učitelský hlas slyšet a hlavně - být vyslyšen.
Zápis ze schůzky s ministrem školství naleznete zde
Rozkol v řadách učitelů? Zástupci vznikající Učitelské platformy jednali s ministrem školství
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
DISKUSE
Témata článků
1:1
(22)
analýza
(25)
anketa
(101)
Aplikace
(109)
audio
(148)
Bezplatně
(102)
BYOD
(34)
causy
(1049)
CERMAT
(578)
CLIL
(18)
cloud
(22)
Česko mluví o vzdělávání
(58)
ČŠI
(699)
čtenářství
(31)
dětské skupiny
(52)
digitální vzdělávání
(44)
diskuse
(65)
dokument
(1094)
domácí výuka
(28)
dotační program
(21)
DUM
(205)
DVPP
(59)
DZS
(39)
e-knihy
(323)
e-learning
(31)
EDUin
(852)
ESF
(807)
eTwinning
(32)
EU peníze školám
(257)
evaluace
(13)
FAQ
(87)
fejeton
(3)
festival
(22)
financování
(310)
glosa
(13)
gramotnosti
(48)
hodnocení
(108)
hodnocení aplikací
(41)
ICT
(1907)
infografika
(40)
informatické myšlení
(35)
informatika
(60)
inkluze
(1194)
inovace
(30)
internetová bezpečnost
(57)
interview
(173)
IWB
(32)
Jak na DUM
(16)
Jazyky pro děti
(1)
kariérní řád
(178)
kniha
(1180)
knihy
(1253)
komentář
(227)
konektivismus
(13)
konference
(197)
konkursy
(7)
konstruktivismus
(19)
kulatý stůl
(55)
kurikulum
(28)
licence
(7)
matematika
(298)
metodika
(39)
migrace
(87)
ministryně školství
(222)
mládež
(2)
MOOC
(35)
MPSV
(61)
MŠMT
(4611)
myšlenkové mapy
(10)
NAEP
(14)
Národní rada pro vzdělávání
(16)
neformální vzdělávání
(15)
nezaměstnanost
(26)
NIDM
(58)
NIDV
(228)
nová maturita
(1305)
novela
(69)
NÚOV
(55)
NÚV
(321)
odbory
(45)
odkazy
(271)
OECD
(114)
OER
(25)
ombudsman
(40)
online
(174)
OP VK
(24)
OP VVV
(67)
open source
(23)
Ostatní
(6)
otevřený dopis
(42)
pedagogicko-psychologické poradny
(41)
Pedagogika
(1364)
petice
(19)
PIAAC
(8)
PIRLS
(13)
PISA
(119)
polemika
(1885)
pozvánky
(1810)
PR článek
(1612)
práce s talenty
(37)
praktické školy
(25)
právní poradna
(339)
prezentace
(66)
profese učitele
(50)
prognózy
(16)
program
(64)
projekt
(506)
projekty
(231)
průzkum
(53)
Přečtěte si
(2698)
přednáška
(27)
předškolní ročník
(75)
předškolní vzdělávání
(103)
Přijímačky
(216)
PSP
(80)
recenze
(30)
redakce
(16)
regionální školství
(94)
RVP
(627)
satira
(44)
SCIO
(317)
sexuální výchova
(21)
SKAV
(148)
sociální sítě
(110)
soukromé školy
(165)
soutěž
(498)
standard
(127)
statistika
(100)
Strategie 2020
(46)
stravování
(50)
střední školy
(369)
studie
(33)
Škola21
(3)
školství
(2922)
tablety
(113)
TALIS
(19)
TEDx
(10)
testování
(568)
TIMSS
(39)
tipy
(16)
tisková zpráva
(2808)
top
(122)
trh práce
(156)
učebnice
(39)
Učitelský spomocník
(169)
ÚIV
(3)
UJAK
(25)
video
(685)
Volby 2013
(40)
VÚP
(53)
vyhláška
(41)
výzkum
(283)
vzdělávací politika
(551)
vzdělávací technologie
(61)
vzdělávání
(184)
zákon o pedagogických pracovnících
(64)
Zprávy
(4268)
Knihkupectví
Využijte nabídku pro školy a učitele od Albatrosmedia.cz!
Slevy a akce na knihy přímo od nakladatele. Kompletní nabídka více než 7000 titulů z produkce Albatros Media. Vše skladem, rychlé dodávky zboží.
Nejčtenější články
Články dle data
Učitelské listy
Nabídka práce
Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ
Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.
Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.
Tento server dodržuje právní předpisy
ISSN 1213-6018
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.
ISSN 1213-6018
Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
4 komentářů:
S křížkem po funuse. Zajímalo by mne, kdo a jak to inicioval. A také jestli poštou MŠMT k této platformě bude tak zpochybňují číslo a odmítavý, jako to bylo u Pedagogické komory. J.Týř
Učitelská platforma je reprezentována kým? Těmi 7 signatáři, kteří jednali s "letním ministrem"? Neznám ze svého okolí nikoho s těmito názory. Všechny dozajista zajímá "mandát" těchto lidí. Jestli je to podpora oněch 120 podpisů pod "Chceme KŘ", pak je to mizerně málo. Pedagogická komora se začíná formovat zdola a to je rozhodující. Učitelé už mají plné kecky oportunismu, slibů, nedodělků, neustálých změn, mizerně zaplacené práce,..
Je zajímavé jak rychle se ministr sešel s několika zástupci této platformy. Že by chytračení?
Hodlají dělat z lidí blbce?
Ještě jedna připomínka. V prohlášení píšou:
"V současné době se nemají výše zmíněné instituce na koho obrátit, neboť chybí způsob, jak se řadových učitelů dotázat."
To jako myslí vážně? Buďto jsou negramotné v IT tyto instituce nebo tvůrci prohlášení jsou úplně mimo. A to pracují jako učitelé?
ve školství je cca 150 000 lidí,je naprosto přirozené,že budou vznikat desítky iniciativ a že ministerstvo a oilitikové budou mnohé skupiny využívat ve svůj prospěch,mnphé skupiny se budou napadat a vymezpvat,kdykoliv proti komuniliv,čím více skupin bude,čím více individuálních názorů,tím lpe,,jinak si nedělejme iluze , že donutíme nějakou poltickou reprezentaci,k nějaké zásadní z měně ve školství,ta může proběhnout pouze ze dvou důvodů a to ideologického (u nás 1948) nebo ekonomického (finsko 2004)
Okomentovat