„Předpokládá se, že by ředitel měl být v dnešní době především ekonom a právník, teprve potom pedagog a učitel (přitom právě to, že je pedagog, by mělo stát na prvním místě). Jeho hlavní pracovní činností by ale mělo být to, aby někam směřoval, aby školu vedl a naplňoval určitou vizi, zejména v poskytování vzdělávání ve vzdělávacím procesu. Mně nejvíce chybí právě dostatek času, abych mohla být s učiteli, abych měla prostor si s nimi sednout a vše probrat, vědět, kam směřují, co chtějí, potřebují, jak všeho dosáhnout, mít přehled o nich a jejich činnosti. Cítím z učitelů, že vědí, jaká je situace. Ale také cítím, že by chtěli, aby nejen zástupce, ale i ředitel věděl, jak probíhá hodina, jak učí, aby měli možnost pochlubit se tím, co se jim daří, a aby si na ně i ředitel udělal čas,“ říká ředitelka jedné z největších českých škol Jana Marková v rozhovoru v letním speciálu časopisu Řízení školy, který se věnuje roli ředitelů.
Marková pokračuje:
Jana Marková (Charbulova.8u.cz) |
Celý text naleznete v letním speciálu časopisu Řízení školy (nakladatelství Wolters Kluwer)
0 komentářů:
Okomentovat