„Česká školní inspekce s přispěním expertního týmu, složeného z externích specialistů na různé teoretické i praktické aspekty vzdělávání, vytvořila a pilotně ověřila specifický vzdělávací program zaměřený na otázky rozvoje sebe samých a druhých, na mentorské dovednosti vedoucích pracovníků, na vedení a řízení změny a na příklady dobré praxe v rámci řízení pedagogického procesu, tedy na témata pokrývající právě stěžejní dovednosti leadershipu ve vzdělávání,“ píše náměstek ústředního školního inspektora Ondřej Andrys v letním speciálu časopisu Řízení školy, který se věnuje roli ředitelů škol.
Andrys vysvětluje:
Většina odborníků se nepochybně shodne na tom, že aktuální profilace funkčního studia pro ředitele škol se na řízení pedagogického procesu zaměřuje poměrně málo, přestože je tzv. pedagogický leadership z hlediska orientace na vzdělávací úspěch každého žáka a maximální využití potenciálu jak na straně učitelů, tak na straně žáků komplexem naprosto zásadních dovedností. Pokud navíc ředitelé škol sami vnímají právě tuto oblast jako klíčovou a pro ně potřebnou, je v zásadě povinností na to reagovat, ať už v rámci úprav profilace funkčního studia, nebo prostřednictvím nabídky dalších vzdělávacích aktivit.
Celý text naleznete v letním speciálu časopisu Řízení školy (nakladatelství Wolters Kluwer)
2 komentářů:
ANO! LídrČip je to, co české školství potřebuje! Že prý během pár let bude moci učit kdokoli. Nešlo by to také bez ČŠI? :)))
No asi šlo. Inspektora taky může dělat kdokoliv. Školu taky může řídit kdokoliv. Jen musí mít politickou podporu.
Hlavně to chce školení. To vyřeší všechno. Co takhle nahradit školy školeními. Že s tím ještě nějací novátoři nepřišli.
Okomentovat