Česká škola se ministerstva školství zeptala na budoucnost projektu IMKA. O projektu jsme informovali třikrát: Projekt Implementace kariérního systému učitelů získal přes půl miliardy korun z operačního programu řízeného ministerstvem školství už 7. dubna. Tedy dávno před tím, než o kariérním řádu hlasovali senátoři. Ještě před hlasováním senátorů vyhlásil projekt výběrové řízení na 26 kvalifikovaných zkušených zaměstnanců. A spustil také svoje webové stránky. Jak známo, senátoři nakonec navrhli ke kariérnímu řádu změny a poslanci ho následně odmítli úplně. Co tedy s projektem na jeho implementaci? „Co se aktuálně děje s projektem IMKA? Už ministerstvo po neschválení kariérního řádu podniklo nějaké kroky k zastavení, zrušení, změně... projektu? Jaký má v tomto ohledu plán?,“ zeptali jsem se ministerstva.
Odpověď MŠMT:
Co se týká projektu IMKA, v současné době se vyhodnocuje situace a zvažují další kroky."
Na konci května ministerstvo školství České škole na dotazy ohledně projektu IMKA napsalo:
„Riziko neschválení kariérního řádu, případně jeho významných úprav, je samozřejmě vnímáno jako významné riziko projektu Implementace kariérního systému učitelů (IMKA) . Z druhé strany je potřeba uvést, že ani varianta posečkat se zahájením přípravy projektu na schválení karierního řádu by nebyla žádoucí, protože projekt potřebuje čas na řádnou přípravu, nastavení a pilotáž před nabytím účinnosti karierního řádu.“
Neboli: Ministerstvo si bylo vědomo rizika neschválení kariérního řádu. To riziko bylo s postupujícím časem ostatně zcela evidentní. Od vrcholné státní instituce, která na nefunkční projekt poskytla přes půl miliardy korun, by snad bylo možné očekávat, že má připravený nějaký krizový plán. Když říká, že s rizikem počítá, tak s ním tedy opravdu počítá.
Věta „vyhodnocuje situaci a zvažuje další kroky“ působí ovšem, eufemisticky řečeno velmi rozpačitě. Jakoby si na ministerstvu ještě zcela nepřipustili, že v projektu IMKA opravdu není co implementovat.
Aktualizace: Ministerstvo se opravdu snaží projekt IMKA zachránit
Oddělení vnějších vztahů ministerstva školství poslalo doplnění k odpovědi ohledně projektu IMKA:
Za vynikající považuji i myšlenku, že projekt implementace kariérního řádu, do kterého ministerstvo zatím vložilo přes půl miliardy, může vzhledem k neexistenci kariérního řádu v budoucnosti posloužit k diskusím o kariérním řádu.
- mik
4 komentářů:
Zvláště zajímavé je to s výchovnými poradci. U nás má pan učitel 19 hodin úvazku, je v 13. platovém stupni s ředitelkou školy (ostatní jsou v 12. stupni), PLPP , IVP vytváří třídní učitelé, informace o středních školách podávají žákům, studentům a rodičům třídní učitelé. Pan výchovný poradce není třídní učitel. Na řešení konfliktů je na škole preventista. Nějak tomu dalšímu snižování úvazků nerozumím. To budou učit jen 12 hodin jako pan zástupce? No, nelíbí se to mnohým.
Chce to přesně definovat práva a povinnosti výchovných poradců.
PROVĚŘÍ KONTROLNÍ ORGÁNY ČESKÉ REPUBLIKY A EU NESROVNALOSTI V PROJEKTU IMKA?
Výchova lidí včetně mládeže je záležitost celospolečenská. Škola je vzdělávací zařízení a kvalita vzdělání vždy trpí zbytečnými nesrovnalostmi. V projektu IMKA jsou nesrovnalostí v tvrzení, že kvalita vzdělávání a metodické kabinety jsou do Kariérního řádu řadně zapracovány. Stačí se ale do Kariérního řádu podívat, aby se vidělo, že
- Do specializací v KS02 pro 2/3 učitelů jsou dány jen věci charakteru výchovného a pečovatelského o děti hendikepem. Není tam péče o profesní rozvoj učitelů v didaktice výukových předmětů ani péče o nadané žáky.
- Realizací KŘ včetně metodických kabinetů je pověřen tzv. Národní institut pro další vzdělávání (NIDV). Ačkoli věcně by to mělo evidentně příslušet Národnímu ústavu pro vzdělávání (NÚV), který je tvůrcem a správcem Rámcových vzdělávacích programů a je resortním zařízením pro Další vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP). NÚV, k jehož práci je mnoho velmi postatných výhrad, nemá už třetím rokem (od února 2015!) jmenovaného ředitele. A jeho základní (nejzákladnější) resortně definovanou funkci evidentně supluje ze sytémového hledika jakési další "slepé střevo MŠMT" NIDV.
Proč MŠMT dělá tohle vše tak složitě? Proto, aby se z EU dotací, státního rozpočtu České republiky, z Fondů EU a z pracovní energie českých, v rámci OECD i EU nejhůře placených učitelů, napáslo co nejvíc úředníků a dalších zaměstnanců MŠMT? Tak on tedy Kariérní řád a jeho implementace s tarifními platy učitelů nesouvisí?! Ale rozpočet ČR, EU dotace a pracovní energie učitelů a žáků škol jsou tu hlavně proto, aby se na nich MŠMT takhle páslo (pazazitovalo)?
Má MŠMT učitele i veřejnost za hlupáky, aby na takovýhle KOCOURKOV skočili?
Jde anebo nejde tu o SYSTÉMOVOU KORUPCI z hlediska veřejného zájmu České republiky a EU?
PROVĚŘÍ KONTROLNÍ ORGÁNY ČESKÉ REPUBLIKY A EU NESROVNALOSTI V PROJEKTU IMPLEMENTACE KARIÉRNÍHO ŘÁDU UČITELŮ (IMKA) FINANCOVANÉHO Z FONDŮ EU A ZPŮSOB ČERPÁNÍ EU DOTACÍ V MŠMT?
J.Týř
"PROVĚŘÍ KONTROLNÍ ORGÁNY ČESKÉ REPUBLIKY....."
Už jen zaměstnání těch několik desítek manažerů KŘ a uvolnění peněz na propagaci a webové stránky KŘ pěkně smrdí.
Tak se to musí legalizovat. Takže deodorant a zachraňovat.
Okomentovat