Odborník na rozvoj talentů Opher Brayer vymyslel a v Ústí nad Labem představil metodu, která má u dětí zvýšit kreativitu a rychlost učení. Čtyři školy se rozhodly ji od září otestovat. Jednašedesátiletý Izraelec od loňského června žije v Praze, věnuje se moderním formám vzdělávání a multitalentovému rozvoji dětí. V kraji chce rozjet svůj nový projekt s názvem Stages, který se podle něj zaměřuje na aplikaci výukových metod odpovídajících 21. století.
Informuje MF DNES.
Opher Brayer (twitter.com) |
„Rozvíjejí schopnost mozku nacházet řešení a podobnosti a přenášet je z jednoho oboru do druhého, například z matematiky do písmen, hudby či pohybu. Šlo by o tři hry, každá by trvala sedm minut a děti by ji hrály jen jednou, pak už by se k ní nevracely. Byly by díky tomu desetkrát kreativnější,“ popisuje Izraelec.
Čtyři školy už se rozhodly Brayerův program vyzkoušet. V průběhu srpna několik jejich pedagogů čeká školení a hned v září začne zkušební výuka. Jednou ze zmíněných čtyř škol je ZŠ v ústecké čtvrti Neštěmice. „Moc nás to zaujalo a zkusíme se zapojit. Školení absolvují čtyři učitelé z prvního stupně, v praxi by se metoda měla od září týkat asi pětačtyřiceti dětí, a když se osvědčí, tak bychom ji v budoucnu rozšířili,“ popsala ředitelka školy Marie Čápová.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
2 komentářů:
Nebylo by od věci, kdyby školy vedly k experimentu nějakou podrobnější dokumentaci typu "pedagogický deník" a optimálně ji průběžně zveřejňovaly, např. na webu.
ČR asi nebude první zemí, kde chce techniku chce vyzkoušet.
Kdyby se někomu podařilo najít nějaké výsledky, tak sem pls. dejte odkaz.
Díval jsem na video z TEDu s tímto pánem https://www.youtube.com/watch?v=2GTZAg_G430
Na mě působí trochu moc expresivně, což neříká nic o tom, jestli mu to funguje.
Osobně jsem přesvědčen o velkém, dosud nevyužitém, potenciálu her ve výuce.
Okomentovat