„Hejného metoda má úplně jinou dynamiku učení. Dítě vzdělávané podle Hejného metody je mnohem pomalejší. Ještě ve třetí třídě mohou mít rodiče pocit, že jejich dítě zaostává za ostatními. Ale od 4. třídy začne pracovat s těmi základy, které mu byly dány, a které nejsou jen fakta, ale i uvažování. A pak jede mnohem rychleji než ostatní,“ vysvětluje ekonom Daniel Münich v reportáži deníku Právo.
Daniel Münich (youtube.com) |
Nicméně bez znalostí to také nejde, protože bez znalostního základu nemají děti na čem stavět schopnosti přemýšlet. Jde tedy hlavně o správné nastavení mixu drilu a rozvoje dalších kompetencí v různých vývojových stadiích dítěte. „A my, akademici, se snažíme dobrat toho, co je ten optimální mix,“ uzavřel Münich.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
https://www.novinky.cz/domaci/442944-ceskym-detem-to-pali-v-uvazovani-se-zlepsily-nejvic.html
"A pak jede mnohem rychleji než ostatní ..."
A z čehopak to pan Munich vyvozuje? Hejného metoda zatím na školách legálně dospěla do sedmého ročníku. Vynechávám pilotní školy, protože jejich výsledky se nedají až tak úplně považovat za směrodatné a i tam zatím metoda dospěla jen do devátého ročníku. Nikdo netuší a ani tušit nemůže, jak to bude vypadat na středních školách.
Ovšem ohlasy z běžných škol, kde jsou tedy ve zmiňovaném sedmém ročníku, jsou takové, že nadanější děti (tak cca 10 %) opravdu jedou rychleji, průměrné už značně zpomalují a slabé děti (tak cca 30 %) už od začátku sedmičky nejedou vůbec.
Ekonom.
Okomentovat