Kromě toho, že šéfují úspěšným, nadnárodním firmám s miliardovými obraty, mají šéf Amazonu, zakladatelé Googlu, zakladatel Microsoftu nebo Facebooku společné také to, že prošli montessori školou. Podle posledního výzkumu psycholožky Angeliny Lillardové, která dlouhodobě zkoumá rozdíly mezi absolventy montessori škol a klasického vzdělávání, mají děti z těchto netradičních škol lepší předpoklady vést lidi a stát se lídry. Reportáž přináší server IHNED.cz.
Angeline Lillard (wikipedia.org) |
Lillardová se svým týmem zkoumala sedm let 141 dětí z montessori škol a klasických škol ve městě Hartford v USA. Vyučování se v montessori školách přizpůsobuje dětem podle toho, co potřebují. Některé dítě si tak může ve třídě hrát, druhé číst a další si povídat v kroužku anglicky. Děti tak rozvíjí to, po čem v danou chvíli přirozeně touží a pro co se sami rozhodnou.
Na to, že mají děti z alternativních škol lepší výsledky, než ty z klasických, upozorňuje i profesor Karel Rýdl z Univerzity Pardubice. Výzkumu takového vzdělávání se věnuje od 90. let. V rozhovoru pro Aktuálně.cz uvedl, že jde jiný přístup učení u dětí z netradičních škol vidět třeba na výsledcích státních maturit.
“Tyto alternativní střední školy, waldorfská lycea, se umístila v absolutní špičce všech gymnázií v republice. Pokud jsou ve státních maturitách otázky tvořivé, nad kterými člověk musí přemýšlet a najít řešení, tak to dětem z alternativních škol jde. Neumějí definice, ale umějí poznatky použít v praxi,” uvedl Rýdl v rozhovoru před dvěma lety.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Tak výzkum říkáte. Pěstitel konopí bude taky tvrdit, že nic zdravějšího neexistuje.
Okomentovat