Hrozba povodní, dopravní nehody, ale i teroristického útoku. Význam branné výchovy v českých školách je diskutován čím dál více. Kdo má ale děti připravit na řešení mimořádných událostí, není stále jasné. Reportáž přinášejí Lidové noviny.
Eleonóra Tilcerová (hzscr.cz) |
Že by brannou výchovu měli zajišťovat jen učitelé, se zase nelíbí záchranářům. „Nezvládají tuto problematiku jako my. Máme pro ně kurzy, ve kterých se jim snažíme vysvětlit, co by měli s žáky probírat,“ sdělila Eleonóra Tilcerová z generálního ředitelství Hasičského záchranného sboru.
S tím, co ve školách během výuky vidí, nejsou ovšem spokojeni ani sami učitelé. Armádní program, během kterého se žáci seznamují s obranou státu, jim připomíná tu brannou výchovu, kterou zažili sami před rokem 1989. Jejím základem bylo nasadit si masky, obléknout pláštěnku a na ruce a nohy upevnit igelitové sáčky. Výjimečné nebylo běhání po lese nebo házení gumovým granátem.
Že výuka není systematická, připouští i Česká školní inspekce. „To se ví dávno a přiznávají to všichni zúčastnění, kteří do toho hovoří,“ řekl včera náměstek inspekce Ondřej Andrys.
Celý text naleznete v dnešním vydání Lidových novin
3 komentářů:
branná výchova se musí obnovit,stejně tak studijní obor pro učitele
Až katastrofa nastane, a ona nastane, budou se naprosto stejní lidé hlasitě ptát, proč stát předem nic neudělal, proč podcenil přípravu.
Kteří rodiče? Mě se nikdo neptal, a já proti rozhodně nejsem. Jen bych k těm vojákům přidala hasiče a záchranáře.
Okomentovat