Ministerstvo školství dokončilo hodnocení výzvy s názvem Podpora žáků se zdravotním postižením. Cílem výzvy bylo umožnit začleňování dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol. Školy přitom musejí být schopné zajistit vhodné podmínky pro vzdělávání, aby děti a žáci dosáhli svého maximálního rozvoje. V této souvislosti se nezapomíná ani na pedagogické pracovníky, kterým pomůže například vznik a šíření chybějících metodických materiálů nebo setkávání se zkušenými kolegy.
„Jsem přesvědčen, že všech 25 podpořených projektů významnou měrou přispěje ke zlepšení podmínek pro inkluzivní vzdělávání. Díky aktivitám realizovaným v daných projektech budou podpořeny především děti, žáci a studenti se speciálními vzdělávacími potřebami nebo děti a žáci ohrožení syndromem týraného, zneužívaného nebo zanedbávaného dítěte,“ doplnil Václav Velčovský, náměstek pro řízení sekce operačních programů.
Cílem výzvy bylo umožnit začleňování dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných škol. Školy přitom musejí být schopné zajistit vhodné podmínky pro vzdělávání, aby děti a žáci dosáhli svého maximálního rozvoje. V této souvislosti se nezapomíná ani na pedagogické pracovníky, kterým pomůže například vznik a šíření chybějících metodických materiálů nebo setkávání se zkušenými kolegy. Projekty umožní i využití zkušeností z tuzemských či zahraničních stáží pedagogů. V neposlední řadě je podpora výzvy cílena prostřednictvím rodičovských fór také na rodiče dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Celkem 4 úspěšné projekty předložila Univerzita Palackého v Olomouci. Mimo jiné se jedná o projekt Podpora vzdělávání dětí, žáků a studentů prostřednictvím rovného přístupu v oblasti pohybové gramotnosti, který je zaměřen na implementaci klíčových mezinárodních standardů v oblasti pohybové gramotnosti do českého školství. Dojde tak k vytvoření vhodných a inovativních inkluzivních postupů ve školní tělesné výchově i mimoškolních činnostech zaměřených na pohybové programy. Další projekt olomoucké univerzity má název Jedinečností uměleckého výrazu k inkluzivnímu uměleckému vzdělávání. Tento projekt se zabývá podporou dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami ve výuce na různých stupních uměleckého vzdělávání. Dalším zajímavým projektem je Kolaboratorium, jehož předkladatelem je Rytmus - od klienta k občanovi, o.p.s. Tento projekt přispěje ke zlepšení situace se začleňováním žáků se zdravotním, zejména mentálním, postižením do běžných škol. Další projekty jsou zaměřené na vznik center kolegiální podpory. Mezi jinými jmenujme projekty Základní školy v Bruntálu nebo Městského gymnázia a Základní školy v Jirkově. Centra kolegiální podpory jsou určena těm pedagogům, kteří si chtějí zvýšit své kompetence v oblasti společného vzdělávání.
Další informace naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat