Ředitelé škol by se měli soustředit na vedení a kontrolu výuky, na zlepšování výsledků žáků a celkovou školní kulturu. Často se ale více musí věnovat papírování, disciplíně, údržbě školní budovy, provozu jídelny nebo dopravě. Washingtonský školský úřad zkouší nový přístup – kromě ředitelů školy zaměstnává také tzv. manažery logistiky, kteří by se měli věnovat právě tisícům nepedagogických maličkostí. Na zprávu serveru KQED News upozor|ňuje server scio.cz.
I když nejsou dostupná data pro všechny státy, podle Národní asociace ředitelů středních škol jde o menšinovou praxi zavedenou většinou jen v městských obvodech. V chudších venkovských oblastech jsou ředitelé stále lidé, kteří kromě nastavování výuky trénuji basketbalový tým a ráno řídí školní autobus.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Kontrolní otázka: Má na to MŠMT peníze?
Okomentovat