Aschley Lamb-Sinclear popisuje pro The Atlantic, jak se s kolegy na své střední škole rozhodla v hodinách angličtiny v druhém ročníku šest týdnů neznámkovat. Rozhodla se vyzkoušet systém, který jí ulevil od nekonečných debat s rodiči i studenty o jednotlivých bodech nebo procentech hned poté, co se známky v elektronickém systému zveřejnily. Nechala si plán schválit ředitelem a známkování na šest týdnů zastavila. Informuje server scio.cz.
Ashley Lamb-Sinclair (linkedin.com) |
Chuť se učit reprezentuje vnitřní motivaci, známky a tituly jsou motivace vnější. Výzkumy opětovně ukázaly, že právě vnitřní motivace vede k důkladnějšímu učení. Šest týdnů bez známek umožnilo podle Lamb-Sinclair i studentům motivovaným dobrými známkami, se chvíli „jen“ učit. Jejich zájem, entusiasmus, motivace a odhodlání vzrostly a stres se naopak výrazně snížil.
Celý text naleznete zde
Původní text v The Atlantic naleznete zde
2 komentářů:
"Mnoho z nich bylo překvapeno, že následné hodnocení nedosahuje vždy 100 %, a stěžovali si na nedostatečnou průběžnou komunikaci. "
---
Podstata věci . došlo ke zlepšení nebo zhoršení žáků?
"došlo ke zlepšení nebo zhoršení žáků?"
Průšvih je, že to se bez těch známek jen těžko pozná. Nebo tedy spíše, učitel to samozřejmě pozná, ale rodič bohužel ne.
A šest týdnů je navíc na experiment, který by měl prokázat vliv známkování či neznámkování, dost málo. Vždyť na středních školách je doba šest týdnů bez známek v některých předmětech naprosto běžná záležitost.
Okomentovat