Nová publikace Národního ústavu pro vzdělávání pomáhá učitelům v práci s nadanými žáky. Zabývá se tím, jak nadaného ve třídě identifikovat, jak jej vést a zadávat mu úkoly ať už v rámci standardního učiva nebo nad rámec RVP. Publikace přináší i tipy, jak vybalancovat samostatnou práci žáka, který se vymyká, s jeho zapojení do kolektivu a skupinové práce. Zvláštní důraz je přitom kladen na význam žákovských řešení úloh.
Z obsahu:
• Edukační potřeby nadaných žáků
• Učitel jako spolutvůrce obohacujícího kurikula
• Úlohy vhodné pro nadané žáky na 1. stupni ZŠ, význam žákovských řešení
• Využití úloh mezinárodní soutěže Matematický klokan
• Ukázky z publikací zaměřených na rozvoj matematického nadání, didaktické hry
• Využití úloh z mezinárodního výzkumu TIMSS
Publikace je ke stažení zde
1 komentářů:
rozvíjíme,rozvíjíme a co kdybychom tak začali učit?
Okomentovat