Rozvíjíme matematické nadání žáků - náměty pro 1. stupeň ZŠ

středa 14. června 2017 ·

Nová publikace Národního ústavu pro vzdělávání pomáhá učitelům v práci s nadanými žáky. Zabývá se tím, jak nadaného ve třídě identifikovat, jak jej vést a zadávat mu úkoly ať už v rámci standardního učiva nebo nad rámec RVP. Publikace přináší i tipy, jak vybalancovat samostatnou práci žáka, který se vymyká, s jeho zapojení do kolektivu a skupinové práce. Zvláštní důraz je přitom kladen na význam žákovských řešení úloh.

Z obsahu:

• Identifikace (matematicky) nadaných žáků na 1. stupni ZŠ
• Edukační potřeby nadaných žáků
• Učitel jako spolutvůrce obohacujícího kurikula
• Úlohy vhodné pro nadané žáky na 1. stupni ZŠ, význam žákovských řešení
• Využití úloh mezinárodní soutěže Matematický klokan
• Ukázky z publikací zaměřených na rozvoj matematického nadání, didaktické hry
• Využití úloh z mezinárodního výzkumu TIMSS


Publikace je ke stažení zde

1 komentářů:

Unknown řekl(a)...
14. června 2017 v 8:49  

rozvíjíme,rozvíjíme a co kdybychom tak začali učit?

Články dle data



Učitelské listy

Nabídka práce

Česká škola - portál pro ZŠ a SŠ

Česká škola poskytuje svým čtenářům diskusní prostor k vyjádření názorů na školskou problematiku. Tyto příspěvky se nemusí shodovat se stanoviskem redakce České školy a jsou uveřejňovány jako podnět k dalším diskusím.

Obsah článků nemusí vyjadřovat stanovisko redakce nebo vydavatele Albatros Media, a.s.


Všechna práva vyhrazena.

Tento server dodržuje právní předpisy
o ochraně osobních údajů.

ISSN 1213-6018




Licence Creative Commons

Obsah podléhá licenci Creative Commons Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Česká republika, pokud není uvedeno jinak nebo nejde-li o tiskové zprávy.



WebArchiv - archiv českého webu



Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.