Školy přijímají asistenty pro znevýhodněné a postižené děti ve velkém. Jen během tohoto školního roku jich přibylo několik tisíc a další budou ještě přibývat. K tomu jim výrazně po zvýšení dotací státu vzrostou platy. Ještě před dvěma lety v září si celkový počet 6708 plných úvazků dělilo mezi sebou 10 382 asistentů pedagoga. Loni v září už to bylo 8831 úvazků na 13 299 asistentů. Za první čtvrtletí tohoto roku bylo evidováno 11 038 plných úvazků. Kdyby byl zachován stejný poměr mezi počtem úvazků a asistentů, odpovídalo by to nyní 16 až 17 tisícům asistentů v terénu. Informuje deník Právo.
Zatímco v minulosti se mzda na plný úvazek pohybovala v průměru kolem 11 tisíc korun, podle nových pravidel by měla činit až 18 tisíc. A krajské úřady mají už peníze proplácet automaticky, a ne jako doposud, kdy dodávaly peníze jen na část platu asistenta a někdy třeba nic. Škola pak musela hradit mzdy z vlastních peněz, například ze sumy určené na odměny učitelů.
Celý text naleznete v dnešním vydání deníku Právo
8 comments:
Na asistenty bez vzdělání, "posbírané na úřadech práce", peníze máme, ale zaplatit učitele, na to ne.
Michale stačí? Můžu si jenom nevěcně postěžovat?
Hezký den!!! Asistentům zdar!!!!!!
No vidíte. a hned omladíme pedagogické sbory. To by v tom byl čert, aby to nevyšlo. Jen kdo je zaplatí? A budou asistenti použitelní?
A co vyrobené ingoty, oseté hektary a rozorané meze?
Kolik je ve školách dětí, které potřebují asistenta? Kolik asistentů je ideálně potřeba?
A jaký postoj k tomu mají pedagogové učící ve třídách s dětmi s asistentem?
A peníze na AP vezmeme z učitelských plat. Ta inkluze je ale levná a účinná. Nebo je to jinak? Co na to paní ministryně, paní Zapletalová, Laurenčíková, Felcmanová...atd...
Kdy přijdeme na to, že je to nesmysl?
Oprava: ...platů.
Postižené děti potřebují někoho, kdo je opravdu umí učit. A to asistent není!
Učitel také ne. Já určitě ne.
Kvalifikovaného asistenta nenajdete. Nabízený půlúvazek vezme tak akorát člověk v nouzi nebo důchodce. Samozřejmě, že bez ped. vzdělání. O tom, že poradny v drtivé většině nabízí ke stupni 2 a 3 jen poloviční úvazky, se nemluví. MŠMT zapomnělo vedle přímé vyuč. povinnosti na nepřímou. A kam se nám poděli asistenti pedagoga pro žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí? Jak je napasovat na poradenské zprávy?
Post a Comment