Finanční gramotnost se na základních školách povinně vyučuje teprve od září 2013. České děti přesto docela dobře rozumí tomu, jak funguje podnikání nebo na čem lze v rodině ušetřit. Problémy ale mají s jednoduchými početními úlohami.
Informují Hospodářské noviny.
Nedostatky v používání formálních matematických postupů a porozumění základním pojmům, jako je práce s celkem a jeho částmi, ukázaly i jednotné přijímací zkoušky, které byly letos pro všechny zájemce o střední školu s maturitou povinné. „Žákům devátých tříd dělala problémy práce s celkem. Neuměli poznat, o kolik je nějaká část větší než druhá. Pletou si pojmy jako o polovinu víc či dvakrát víc. Kromě toho pohořeli na slovních úlohách. Porozumět jim je pro žáky historicky nejtěžší,“ popsal výsledky Jiří Zíka, ředitel Cermatu, který zkoušky připravuje.
V těchto úlohách, kde je potřeba spíše se zamyslet a vyhodnotit nějaké širší souvislosti, uspěli žáci lépe.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
"České děti přesto docela dobře rozumí tomu, jak funguje podnikání nebo na čem lze v rodině ušetřit."
Jakpak jste na to přišli?
Tak myslím, že tohle mají české děti společné s ekonomickými experty z televize, kormidelníky společnosti či vrcholovým managementem nadnárodních korporací...
Čest výjimkám.
A celý národ pak rozumí vzdělávání. Alespoň to tak vypadá, když je nějaká debata o školství.
Okomentovat