Zdeněk Sotolář z Učitelského profesního sdružení odpovídá v anketě České školy, která se týká působení Kateřiny Valachové na pozici ministryně školství. Oslovili jsme učitele i teoretiky s následujícícmi otázkami: 1) Jak obecně hodnotíte ministerské působení Kateřiny Valachové? Patřila mezi lepší nebo horší ministry/ministryně školství po roce ´89? (Ostatně - koho považujete za nejlepšího ministra/ministryni školství v tomto období?) 2) Převažují v rámci jejího působení na ministerstvu pozitiva? Jaká? 3) Převažují negativa? Jaká? 4) Případný další osobní komentář...
Zdeněk Sotolář:
Zdeněk Sotolář (archiv autora) |
Práci ministryně Valachové poznamenal škodlivý spěch, který jí neumožnil věci řádně dokončovat. Jakoby jí stačila čárka za splněný úkol a sběr politických bodíků. Nejaktuálnějším a snad nejkřiklavějším příkladem je tzv. kariérní řád, který je nejenom nesmyslný, ale navíc nedodělaný polotovar.
Naopak jsem ocenil odvahu paní Valachové, když odmítla podpořit spisek jedné neziskovky a nechala na uvážení učitelů, zda jej ve škole využijí. Nelze také popřít její snahu alespoň částečně napravovat nedůstojné učitelské platy. Bylo „dojemné“ sledovat, jak se s panem Dobšíkem trumfovali, čí je to vlastně zásluha.
P. S. Dodnes mi paní ministryně dluží odpověď z televizní debaty, co přesně budou dělat asistenti, když učit vlastně nemohou.
V anketě už odpovídali Josef Soukal a Jana Karvaiová
1 komentářů:
Byl to buldozer s pochroumanou řídící jednotkou, kterému chyběla zpátečka a zpětná zrcátka. Zařadila se mezi nejvíce nenáviděné ministry školství po roce 1989. "Trenér" Bohouš a "šéftrenér" (jeho nejbližší poradce) si to uvědomili příliš pozdě. Začali totiž ztrácet voličské hlasy pedagogické veřejnosti a nějak to neustáli.
Okomentovat