Ředitel EDUin Zdeněk Slejška odpovídá v anketě České školy, která se týká působení Kateřiny Valachové na pozici ministryně školství. Oslovili jsme učitele i teoretiky s následujícícmi otázkami: 1) Jak obecně hodnotíte ministerské působení Kateřiny Valachové? Patřila mezi lepší nebo horší ministry/ministryně školství po roce ´89? (Ostatně - koho považujete za nejlepšího ministra/ministryni školství v tomto období?) 2) Převažují v rámci jejího působení na ministerstvu pozitiva? Jaká? 3) Převažují negativa? Jaká? 4) Případný další osobní komentář...
Zdeněk Slejška:
Zdeněk Slejška (eduin.cz) |
2) Neřekl bych, že převažují, ale existují a bezesporu jimi jsou prosazení navýšení peněz na odměny učitelům, dotažení novely ke společnému vzdělávání.
3) Bohužel se zde opět potvrzuje to, že není odladěna shoda na směru, kterým se celá vzdělávací politika směřuje. Tudíž některá opatření, pod vlivem tlaků z různých stran, jdou proti dlouhodobým snahám náš systém posunout pomyslně dále. A tak zavádění jednotných přijímaček, povinného posledního předškolního roku nebo maturity z matematiky nás posunují o roky zpět.
V anketě už odpovídali Josef Soukal, Jana Karvaiová, Zdeněk Sotolář a Silvie Pýchová
3 komentářů:
Slejško, Slejško, prý měla chuť věci řešit ...
Jako bys nevěděl, že nejhorší ze všeho je aktivní ..... .
A k těm zajímavým počinům ostatních ministrů, ani u jednoho z nich nemám pocit, že by našemu školství nějak výrazně prospěl, ba spíše naopak, každý z těch počinů svou troškou do mlýna přispěl k jeho devastaci.
A tak zavádění jednotných přijímaček, povinného posledního předškolního roku nebo maturity z matematiky nás posunují o roky zpět.
Tak o 28 let zpět, kdy jedna cesta byla tou nejlepší pro všechny a kdo se lišil, šel pykat.
jestli těm lepším ministrům tunelujou pod rukama miliardy co potom těm horším?
Okomentovat