K maturitě letos zamířilo takřka 62 tisíc studentů. Oproti loňskému roku dopadli lépe v matematice. V tomto předmětu jich uspělo přes 78 procent, což je o 1,5 procenta lepší výsledek než loni. Žáci si naopak mírně pohoršili v českém jazyce, v němž uspělo přes 90 procent z nich, přibližně o sedm stovek méně než loni. Na páteční tiskové konferenci to uvedla ministryně školství Kateřina Valachová. Informuje server iDNES.cz.
„U maturit letos došlo mírnému zlepšení zejména v případě všemi obávané matematiky. Studenti se s ní vypořádali statečně a jsem ráda, že se mírně zlepšili,“ řekla Valachová.
Tisková zpráva ministerstva školství: Výsledky maturit a jednotných přijímaček:
Z 16 007 maturantů, kteří si letos
na jaře zvolili ve společné části matematiku, jich v
didaktických testech uspělo 78,3 %. To je o 1,5 % lepší výsledek,
než vloni. Úspěšnost maturantů z českého jazyka se naopak
letos o 1,3 % snížila. Kromě maturit letos čekaly střední školy
s obory vzdělání s maturitou poprvé povinně také jednotné
přijímací zkoušky.
Celkem se letos maturuje na 1 136
středních školách. Z 69 823 žáků přihlášených v řádném
termínu nakonec obě povinné dílčí zkoušky konalo 61 871 žáků.
V didaktických testech jich uspělo 51 650, čistá úspěšnost
tedy odpovídá 83,5 %. Oproti loňskému roku se jedná o pokles
celkové čisté úspěšnosti v didaktických testech o 0,7 %.
Didaktický test z českého jazyka a
literatury konalo v řádném termínu 61 980 maturantů, uspělo 55
988 žáků a celková úspěšnost je tedy 90,3 % (o 1,3 % méně
než v loňském roce). Maturanti dosáhli průměrného procentního
skóru (průměrné úspěšnosti) 65,1 %, tedy o 0,8 nižšího
procentního bodu než ve stejném období roku 2016.
Didaktický test z matematiky konalo v
řádném termínu v rámci 16 007 maturantů. Úspěšně didaktický
test složilo 12 527, což odpovídá celkové čisté úspěšnosti
78,3 % (o 1,5 % více než v loňském roce). Maturanti dosáhli
průměrného procentního skóru 50,4 %, což je o 3,9 procentního
bodu nižší průměrný procentní skór než v loňském roce.
„Ukazuje se, že žáci se s matematikou vypořádávají statečně,
byť možná není oblíbená, a jsem ráda, že se v ní mírně
zlepšili,“ uvedla na tiskové konferenci ministryně školství,
mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
Z angličtiny maturovalo 42 635 žáků,
z nichž u didaktického testu uspělo 40 042 (o 0,4 % nižší
úspěšnost než v loňském roce), u němčiny v didaktickém testu
letos uspělo 1 397 žáků z 1 716 konajících, což je o 2,1 %
vyšší čistá úspěšnost než v loňském roce.
Všechny úlohy i testy byly posouzeny
validační komisí Cermatu a Nezávislou odbornou komisí MŠMT a
shledány validními. Všechny testy byly obsahově v souladu s RVP a
katalogy požadavků.
Centrální hodnocení písemných
prací společné části ještě stále probíhá. Maturita
pokračuje od úterý 16. května 2017 ústními zkouškami společné
části maturitní zkoušky a zkouškami profilovými a potrvá až
do 12. června 2017. Detailní agregovaná data i za jednotlivé
kraje budou k dispozici na výsledkovém portálu vysledky.cermat.cz
po vypořádání přezkumných řízení a po zpracování krajských
a školních práv, tedy po 31. červenci 2017.
Ještě před začátkem maturit se na
středních školách v oborech vzdělání s maturitní zkouškou
konaly jednotné přijímací zkoušky. Konkrétně uchazeči
skládali didaktické testy z předmětů matematika a český jazyk
a literatura, a to ve variantách pro čtyřleté obory vzdělání,
pro osmiletá gymnázia a pro šestiletá gymnázia. „Jednotné
přijímací zkoušky dopadly úspěšně. Ověřili jsme, že
znalosti absolventů základních škol a uchazečů o střední
školy postačují pro další studium. Ukázalo se, že jednotné
přijímací zkoušky spravedlivěji hodnotí znalosti žáků
základních škol," uvedla ministryně Valachová.
Bylo zpracováno celkem 25 639 dávek
(tzv. učebno-zkoušek), hodnotitelé ohodnotili přes 4,5 milionu
otevřených úloh, což představuje včetně kontrol více než 10
milionů hodnocení.
V průměru nejlepších výsledků,
tedy nejlepšího průměrného procentního skóru (průměrné
úspěšnosti v didaktickém testu) v českém jazyce dosáhli
uchazeči o studium na šestiletých gymnáziích v prvním termínu,
a to 61,5 %.
Nejlepších výsledků v matematice
dosáhli uchazeči o studium na osmiletých gymnáziích v druhém
termínu zkoušky, kde byla průměrná procentní úspěšnost 53,4
%.
Aktualizovanou zprávu na iDNES naleznete
zde
Záznam tiskové konference a diskusi na Seznam Zprávy naleznete
zde
Tiskovou zprávu MŠMT naleznete
zde
Zprávu na Aktuálně.cz naleznete
zde
Zprávu ČTK naleznete
zde
1 komentářů:
Okomentovat