Ze statistických čísel je zřejmé, že za rostoucím počtem propadlíků jsou testy, jejichž náročnost roste. „Nejvýznamnější změna byla v roce 2015, kdy jsme do testu zařadili takzvané otevřené otázky,“ říká ředitel Cermatu Jiří Zíka. K výsledkům maturit se vrací MF DNES.
Jiří Zíka (repro ČT) |
„Pokud s maturitním vysvědčením jsou spojena pro všechny stejná práva, mají mít i stejné povinnosti. Dát ho někomu za to, že umí násobit, a jinému za to, že umí integrál, nejde,“ komentuje to Jiří Zíka.
„Pokud považujeme za vyhovující systém, který produkuje každý rok tisíce lidí bez jakékoli kvalifikace a který je nákladný, protože platíme za jejich opakované studium, pak je počet propadlíků v pořádku,“ nesouhlasí s ním Tomáš Feřtek.
Celý text naleznete v dnešním vydání MF DNES
0 komentářů:
Okomentovat