Výkonná ředitelka Stálé konference asociací ve vzdělávání (SKAV) Silvie Pýchová odpovídá v anketě České školy, která se týká působení Kateřiny Valachové na pozici ministryně školství. Oslovili jsme učitele i teoretiky s následujícícmi otázkami: 1) Jak obecně hodnotíte ministerské působení Kateřiny Valachové? Patřila mezi lepší nebo horší ministry/ministryně školství po roce ´89? (Ostatně - koho považujete za nejlepšího ministra/ministryni školství v tomto období?) 2) Převažují v rámci jejího působení na ministerstvu pozitiva? Jaká? 3) Převažují negativa? Jaká? 4) Případný další osobní komentář...
Silvie Pýchová:
Přidat popisek |
2) Za pozivita jejího působení považuji to, že byla ochotná odvážně vystupovat ve prostěch navýšení finančních prostředků do škol a také se nebála hájit proinkluzivní opatření, která však nyní potřebují vyladění na základě zkušeností z každodenní praxe škol a pedagogicko- psychologických poraden.
3) Za jejího působení ve vedení rezortu proběhlo několik významných změn důležitých zákonů pro školství (zavedení státní maturity z matematiky, jednotných přijímacích zkoušek na střední školy, zavádění kariérního řádu apod.), které školský systém spíše konzervují, než aby ho otevíraly novým trendům a aktuálním společenským výzvám.
V anketě už odpovídali Josef Soukal, Jana Karvaiová a Zdeněk Sotolář
3 komentářů:
To je pohled - zatímco přijímací zkoušky a povinný rok předškolní výchovy jsou prosazeny přes odpor části odborné veřejnosti, tak pozitivem je, že se nebála hájit proinkluzivní opatření. Že mne to nijak nepřekvapuje.
Hlavně by mne zajímalo, co si SKAV (ale vlastně je to EDUin) představuje pod pojmem "kvalitní odborná diskuse".
Škoda, že se to nedařilo ani SKAV a Eduinu.
Kvalitní odborná diskuse = diskuse skutečných odborníků, tedy těch, co neučí, vedená nejlépe někým z úplně jiného oboru, jako třeba dramaturg. "Učitelé" by takovou diskusi jen kazil"Y".
Okomentovat