„Z tohoto důvodu Českomoravský odborový svaz pracovníků školství souhlasil se spoluprací s organizacemi OSF a ČOSIV. Jsme si vědomi, že mnoho z našich kolegů tyto organizace označuje za strůjce totální inkluze, k níž mají odmítavý postoj. Přesto, či snad právě proto bychom rádi společným postupem získali opravdu objektivní data. O výsledcích šetření by tedy nemělo být pochybováno jako o tom, co si „inkluzisté“ nebo „ti odboráři“ pro sebe vyzkoumali,“ píšou školské odbory ve zprávě o přípravě dotazníkového šetření na téma inkluze. Přinášíme celou zprávu.
Jedná se o spolupráci se školskými poradenskými zařízeními, aplikaci doporučení podpůrných opatření ve školách, financování jednotlivých podpůrných opatření a další. Výzkum ovšem nebude pohledem několika jedinců, ale mělo by se jednat o skutečně kvalitní šetření zajišťující reprezentativní sběr dat.
Z tohoto důvodu Českomoravský odborový svaz pracovníků školství souhlasil se spoluprací s organizacemi OSF a ČOSIV. Jsme si vědomi, že mnoho z našich kolegů tyto organizace označuje za strůjce totální inkluze, k níž mají odmítavý postoj. Přesto, či snad právě proto bychom rádi společným postupem získali opravdu objektivní data. O výsledcích šetření by tedy nemělo být pochybováno jako o tom, co si „inkluzisté“ nebo „ti odboráři“ pro sebe vyzkoumali.
Výběr vzorku škol má odpovídat reprezentativnímu vzorku respondentů. Na zpracování se podílí agentura Nielsen Admosphere, a. s., jež pro každou školu vytvořila jedinečný link s identifikačním znakem z důvodu zajištění odpovídajícího počtu respondentů pro výběrové skupiny škol, sídel, v nichž se školy nachází apod. Údaje šetření však budou při zpracování a pro následnou prezentaci výsledků výzkumu anonymizovány.
Zdroj: Školské odbory
5 komentářů:
Přiznám se, že nechápu logiku uvažování odborového svazu. Jestliže chci objektivní data, zadám tuto práci neutrální respektované instituci. ČOSIV a OSF ze zpracování vyloučím už jen kvůli možné námitce podjatosti.
O výsledku šetření, bude-li realizováno tak, jak odbory popisují, pochybovat budu.
Logiku žluťáckých odborů nemá cenu se snažit pochopit. Už dávno "nekopou" za učitele, ale za lepší místo na slunci. Jen netuší, že rektální alpinismus je na výsluní hned tak nepřivede.
Objektivní data vznikají tak, že neomezím žádným způsobem výběr škol a ani neomezím počet respondentů.
Samotné zadání průzkumu tak vytváří reálný dojem neobjektivnosti.
Školské odbory jsou naprosto sterilní. Co dokázali odboroví bossové udělat pro učitele za posledních 27 let? Nějak si nemůžu vzpomenout.
Vůbec nechápu, proč se odbory zajímají o inkluzi. Starost o tuto záležitost bych přenechala ČŠI a NÚV. Odbory mají přece naprosto jiný úkol, a to zajímat se o sociální stránku práce učitelů. Měli by se tedy zasazovat o zvyšování platů a o to, aby se ve školství neporušoval zákoník práce, což se bohužel děje už tím, že se na některých školách neplatí přesčasové hodiny.
Okomentovat