Pracovat s celkem a poznat, o kolik je nějaká část větší než druhá, dělalo žákům devátých tříd problémy. Ukázaly to jednotné přijímací zkoušky, které letos poprvé psali všichni uchazeči o střední školy. Kromě jednoduchých numerických počtů žáci nejvíce pohořeli na konstrukční geometrii a slovních úlohách. „Porozumění slovním úlohám je historicky pro žáky nejtěžší. Naopak se letos zlepšili v řešení rovnic,“ uvedl pro Hospodářské noviny Jiří Zíka, ředitel Cermatu, který jednotné zkoušky připravuje.
Žáci měli na testy dva pokusy, kdyby například kvůli nervozitě selhali. Lepších výsledků v matematice dosáhli v druhém termínu, v češtině dopadl lépe první termín. „Zatím nemáme detailní analýzu, ale zřejmě se na matematiku ještě mezi prvním a druhým termínem připravovali. Na druhé straně se ukázalo, že v druhém termínu vypadli ti horší žáci,“ míní Zíka.
Celý text naleznete zde
3 komentářů:
"O půlku..." To se mohli zeptat, řekl bych jim to i bez testů a ne jenom já.
A na to, že bude problém s konstrukčními úlohami se zase mohli zeptat mne. Žáci se totiž s řešením konstrukčních úloh do předkreslených obrázků při výuce nesetkávají a už to samotné u mnoha z nich způsobí potíže.
Žáci dokáží poměrně (ne)bezpečně pojmenovat akorát kosočtverec...
Okomentovat