Po nečekané rezignaci ministryně školství Kateřiny Valachové se spekuluje, že by ji mohl nahradit její dosavadní náměstek a poradce premiéra Stanislav Štech. V hledáčku premiéra Bohuslava Sobotky se už Štech coby možný ministr školství objevil, a to v létě roku 2015 po rezignaci Marcela Chládka. Nakonec však Sobotka upřednostnil Valachovou. Štech byl nakonec na ministerstvo nominován sociální demokracií na pozici politického náměstka. Informuje server Novinky.cz.
Stanislav Štech (twitter.com) |
„Na těch pět měsíců je třeba tam mít člověka se znalostí dosavadních kroků a dotáhnout rozdělanou práci do konce. Budu-li osloven premiérem, tak o tom budu uvažovat,“ řekl Právu Štech. Podle jeho slov se však na něj zatím nikdo neobrátil.
Štech je profesorem Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Zaměřuje se na pedagogickou psychologii. V letech 2003 až 2015 vykonával funkci prorektora.
Celý text naleznete zde
6 komentářů:
Kdyby to tak udělali přede dvěma léty, nemuselo teď, myslím, být tak zle. J.Týř
Pan profesor Štech ministrem školství?
Výborný nápad!
Tolerantní, komunikativní, přístupný všem podnětům, výzorom připomínající prvorepublikového profesora latiny, a tak trochu trockista a leninista, ale to nepadá v dnešní době vymknuté z kloubů na váhu.
Prostě, něco jako Fridrich Falcký.
Letní král českého skomírajícího školství.
Opravdu výborný napad!!
Fotbalový šéf Pelta a náměstkyně Valachové porcovali dotace v soukromém bytě
https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/fotbalovy-sef-pelta-a-namestkyne-valachove-porcovali-dotace-v-soukromem-byte-31232?dop-ab-variant=&seq-no=1&source=hp
Hesla a výzvy ČSSD:
Jaká bude naše země za dvacet let?
Vláda, která je tady pro lidi
Staňte se členem ČSSD a ovlivňujte svět kolem vás
Jen hlupák by se nechal buzerovat Bohoušem a podléhat politickým tlakům. A to 5 měsíců před parlamentními volbami.
Jde tu o odpovědnost a zodpovědnost za resort:
a) Paní ministryně mohla svou demisi jen nabídnout, dát funkci k dispozici (má-li čisté svědomí)
b) Podkud k výměně dojde, je, myslím, pan profesor Štech dobré řešení.
Na chodbě ministerstva školství bylo nalezeno mrtvé dítě. Vyšetřující policista šel přirozeně nejprve za ministrem a ten mu řekl
"K této věci Vám mohu říci jen jedno. Mám dva důkazy, že nikdo z ministerstva s tím nemá nic společného."
"O jaké důkazy jde ?" ptal se policista.
" Tak tedy zaprvé: Jde o normální zdravě narozené dítě. Na tomhle ministerstvu ještě nikdo nic, co by mělo hlavu a patu, během devíti měsíců neudělal."
"A ten druhý důkaz?"
"Jak jistě víte, dítě je produkt lásky. Na tomhle ministerstvu ještě nikdy nikdo nikomu nic z lásky neudělal."
Důkazy byly shledány důvodnými a vyšetřování bylo přeneseno jinam.
Tento vtip nám pověděl na přednášce z kvantové fyziky jeden ctihodný Pan Profesor, skutečná a uznávaná vědecká i pedagogická autorita ve svém oboru, v roce 1984. Vyslovil se přitom i k některým snahám i tehdy působících inovátorů pedagogické praxe přibližně v tomto smyslu: "Oni někteří z nich nikdy pořádně neučili. Popisují ale stohy papíru, jak správně učit. Důležité je znát především svůj obor a žáky a chtít, umět a moci se jim přiblížit. To, že učiteli nemá při výuce z kalhot koukat tkanička od podvlékaček, nebo to, že i v pedagogice rozhoduje přiměřenost a pořadí účelně volených operací, to snad ví každý. A pokud ne, je potřeba uvést stručný ilustrativní příklad: Každý například ví, že zaměníme-li pořadí operací Nadělat smetí a Zamést, vznikne nepořádek. Někteří pedagogičtí inovátoři to ale zřejmě nevědí." To byl konec srandy, nastoupilo znovu náboženství a Schrödingerovy rovnice nám po tom odlehčení šly lépe do hlavy...
http://www.ceskaskola.cz/2015/08/ministryne-katerina-valachova-dnes-v-na.html
Obávám se, že paní ministryně v některých případech zvolila ne příliš vhodné pořadí operací, tedy že někdy nejdřív zametla některé věci pod kredenc a pak někde zase nadělala vcelku zbytečný nepořádek. A teď se diví, tomu, že MŠMT je vyšetřováno.
Myslím, že tu politicky motivovanou demisi paní ministryně neměla podávat a že by měla zodpovědněji dostát svým povinnostem a odpovědnosti na MŠMT.
Okomentovat