Na pátek 19. 5. ohlásilo ministerstvo školství tiskovou konferenci, na které by měla ministryně školství v demisi Kateřina Valachová společně s ředitelem CERMAT Jiřím Zíkou zveřejnit informace o souhrnných výsledcích společné části maturitní zkoušky. Společně s iniciativou Maturitní data – odtajněno jsme připravili sérii otázek, které by měly být zodpovězeny, aby veřejnost získala podstatné informace o tom, jaký má společná část maturit dopad nejen na vzdělávání, ale také na život dnešních maturantů.
- Jak se vyvíjela v posledních letech úspěšnost u maturity u odborných škol?
- Kolik maturantů od startu státní maturity neuspělo ani při opakovaných pokusech?
- Jak se změnila úspěšnost prvomaturantů u testu z matematiky? Opět rozděleno na SOŠ a G.
- Zase to v matice dopadlo v souhrnu lépe než loni, ale jak gymnazisté, tak negymnazisté si oproti roku 2016 pohoršili?
- Jaké procento negymnazistů propadlo v testu Český jazyk a literatura letos, když je to opět „mírně horší“ než loni?
- Jak se změnila úspěšnost u slohů po změně hodnocení z interního na externí?
- Budou publikována anonymizovaná maturitní data i za uplynulé ročníky maturity?
- O jaké míře anonymizování dat Cermat uvažuje?
Bob Kartous, vedoucí komunikace EDUin, řekl: „Pokud chceme porozumět vlivu státních maturit na vzdělávací systém a další konsekvence, není možné se spokojit se sdělením, o kolik maturantů letos dopadlo hůře či lépe v jednotlivých testech. Otázky, které předkládáme, by mělo ministerstvo školství zodpovídat automaticky. Stejně tak je ale třeba, aby byla souhrnná statistická data veřejně k dispozici pro nezávislou analýzu.“
Zdroj: Tisková zpráva EDUin
4 komentářů:
Chce EDUin a iniciativa MD Odtajněno porozumět vlivu státních maturit na vzdělávací systém?
Má vůbec otázka vlivu státní maturity na vzdělávací systém smysl?
To je řečnická otázka?
Ne není. Když se nad tím zamyslíte, tak tato otázka je nesmyslná.
Okomentovat