Předseda Asociace češtinářů Josef Soukal odpovídá v anketě České školy, která se týká působení Kateřiny Valachové na pozici ministryně školství. Oslovili jsme učitele i teoretiky s následujícícmi otázkami: 1) Jak obecně hodnotíte ministerské působení Kateřiny Valachové? Patřila mezi lepší nebo horší ministry/ministryně školství po roce ´89? (Ostatně - koho považujete za nejlepšího ministra/ministryni školství v tomto období?) 2) Převažují v rámci jejího působení na ministerstvu pozitiva? Jaká? 3) Převažují negativa? Jaká? 4) Případný další osobní komentář...
Josef Soukal:
Josef Soukal (repro ČT) |
Určitě patřila mezi ministry k těm výraznějším a hodně aktivním. Snažila se řešit řadu problémů, které na MŠMT předtím spíše „spaly“. K částečným úspěchům bych řadil to, že se v některých ohledech snažila vrátit do školství řád (udržení podoby nové maturity, realizace přijímacích zkoušek). Ovšem většina jejích kroků je provázena otazníky, přinejmenším z hlediska praktické realizace (inkluze, kariérní řád, nový systém financování škol…).
Osobně přijímám (zatímní) ukončení její ministerské mise s rozporuplnými pocity – školství by si zasloužilo do svého čela kvalifikovanějšího a méně ideologicky vyhraněného člověka, na druhé straně mám obavy, že za několik měsíců to v tomto ohledu bude mnohem horší.
0 komentářů:
Okomentovat