Česká školní inspekce v rámci metodické podpory škol směřující ke zvyšování kvality vzdělávání a s důrazem na podporu propojování externího hodnocení s vlastním hodnocením školy nově nabízí mateřským, základním a středním školám k využití tiskové sestavy – reporty, které poskytují detailnější přehledné informace o vybraných aspektech vzdělávání v dané škole a také souhrnné informace pro porovnání se situací ostatních škol stejného druhu v rámci daného kraje i celé České republiky.
S účinností k 11. květnu 2017 tak mají mateřské, základní a střední školy v informačním systému České školní inspekce InspIS DATA k dispozici následující sadu reportů:
Kriteriální hodnocení školy (MŠ, ZŠ, SŠ)
Report poskytuje informace o výsledcích hodnocení školy v jednotlivých kritériích hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházejících z modelu tzv. kvalitní školy a také srovnání se souhrnným hodnocením škol stejného druhu v rámci příslušného kraje i celé ČR.
Materiální a prostorové podmínky
školy (MŠ, ZŠ, SŠ)
Report poskytuje informace o tom, zda a
do jaké míry umožňují materiální a prostorové podmínky
naplňovat cíle vzdělávání stanovené ve školním vzdělávacím
programu dané školy, a nabízí také srovnání se situací škol
stejného druhu v rámci příslušného kraje i celé ČR.
Porušení předpisů (MŠ, ZŠ, SŠ)
Report poskytuje informace o porušení
vybraných právních předpisů ve vymezených oblastech ze strany
školy a také srovnání četností porušení daných předpisů ve
školách stejného druhu v rámci příslušného kraje i celé ČR.
Výsledky testování prováděného
Českou školní inspekcí
Report poskytuje informace o rozložení
výsledků žáků v jednotlivých testováních prováděných
Českou školní inspekcí, kterých se škola účastnila, a také
srovnání se souhrnnými výsledky testovaných žáků ostatních
škol příslušného kraje i celé ČR.
Reporty (kromě reportu k testování)
zobrazují informace z poslední hodnoticí a kontrolní činnosti
České školní inspekce provedené v režimu komplexní inspekce v
období od 1. září 2016. Pokud v dané škole nebo její součásti
nebyla v uvedeném období komplexní inspekční činnost dosud
provedena, nezobrazí se příslušné informace za konkrétní
školu, ale pouze souhrnné informace pro porovnání za ostatní
školy stejného druhu v rámci kraje a celé České republiky.
Součástí reportů jsou kromě vysvětlení jejich struktury také
podrobné informace o tom, jak daný report interpretovat a jak s
poskytnutými informacemi pracovat.
Reporty jsou dostupné ředitelům škol
po přihlášení do systému InspIS DATA, kde se jim po výběru
možnosti sestavy/uložené sestavy v horním panelu nabídne výše
vymezený přehled reportů. Po kliknutí na daný report se
přepočítají příslušná data a report řediteli školy zobrazí
aktuální informace a jednotlivá porovnání.
1 komentářů:
"Report poskytuje informace o výsledcích hodnocení školy v jednotlivých kritériích hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání vycházejících z modelu tzv. kvalitní školy a také srovnání se souhrnným hodnocením škol stejného druhu v rámci příslušného kraje i celé ČR."
To jsou ale kecy. Model Kvalitní školy? Zírám. Opravdu by mě zajímal model kvalitního učiliště. Co model kvalitního žáka? Kvalitního učitele či inspektora?
Srovnat se se sousedním gymnáziem dovedu. Dovedu se strovnat i s okolními SOŠkami. Na to mi stačí státní maturita. Protože máme stejné vstupy máme po spoustě dřiny i stejné výstupy. Z vrbového proutku šroubek neuděláš.
Spíš by mě zajímalo, po zkušenostech s prací ČŠI, kde vezme relevantní data o škole? Povolí jim zřizovatel-kraj, aby něco pořádně zjišťovali?
Porovnat vstup s výstupem dovede každý kantor. Pokud to ředitele vůbec zajímá, tak to taky zjistí. V čem je tedy přínos pro školu?
Okomentovat