Výzkumníci sledovali vstup znevýhodněných dětí na univerzity a sledovali přitom dlouhodobý dopad vztahu učitele a žáka. Studie kvantifikuje vliv toho, co vysokoškolští studenti většinou uvádí jako pozitivní zkušenost se školou – dobrý vztah s učitelem. Kantoři jsou přitom vzdělávacími politiky většinou vnímaní jen jako třídní manažeři a doručovatelé předepsaného obsahu. Vztahový aspekt přitom může podle dat významně ovlivnit sociální mobilitu studentů směrem nahoru. Na studii upozorňuje server scio.cz.
Podobně velký nárůst byl pozorován i u dětí s rodiči s nízkým dokončeným vzděláním, zatímco u dětí vysokoškoláků měla podpora jen nepatrný vliv při pokračování na střední školu a žádný na vstup na univerzitu. Přitom právě dětem se vzdělanými rodiči se podpory od učitelů dostávalo nejvíce. Slyšelo ji 22 % takových dětí oproti 15 % dětí rodičů bez akademického titulu.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat