Klasické výukové metody v českém školství převládají, alternativní postupy je nevytlačují. Stále častěji se však stávají jejich doplňkem. Takzvanou genetickou metodu čtení podle průzkumu České školní inspekce využívá 39 procent tuzemských škol. Informuje server Novinky.cz.
Andrea Vedralová (facebook.com) |
„Žáci se u projektu učí dovednosti potřebné pro život – plánovat, pracovat s rozpočtem a harmonogramem, spolupracovat a řešit problémy. I bez hodnocení učitelem poznají, zda se jim práce daří, protože vidí výsledek,“ popisuje Andrea Vedralová ze vzdělávací společnosti School My Project, podle jejíž koncepce funguje školka, základní škola a gymnázium v Sokolově, rovněž ZŠ v Praze.
Díky projektové výuce mají žáci zažívat pocit důvěry, zároveň poznávat, že vše vyžaduje jejich čas a energii, a že chyby a hledání nových řešení jsou v životě přirozené a potřebné.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Díky projektové výuce mají žáci zažívat pocit důvěry, zároveň poznávat, že vše vyžaduje jejich čas a energii, a že chyby a hledání nových řešení jsou v životě přirozené a potřebné.....
je jistě skvělé,že pak v dospělosti jako chirurg bude zažívat pocit vaší důvěry,když se mu svěříte do rukou,vás ale možná nepotěší až budete na stole a on bude hledat to řešení kudy říznout....
Nemohl by už někdo konečně objevit souvislosti mezi nesmyslnými projekty a mizerným stavem českého školství? A to platí i ve vztahu projektové výuky za každou cenu ke kompetencím žáků.
Vydávat jakoukoli jednu metodu čehokoli za tu "lepší" je nebetyčná blbost.
Obávám se, že u nás někdo při hodnocení projektové metody "zamrzl" před rokem 1989. Socialistická pedagogika tuto metodu chápala jako projev snahy buržoasních pedagogů v období imperialismu reformovat školu "novými" učebními metodami (citováno z učebnice pro učitele platné do roku 1989).
Dnes už kvalitní školy projektovou metodu běžně používají.
Okomentovat