Ministryně Valachová má plán, jak zastavit propad druhého stupně základních škol a omezit odliv nejlepších žáků na gymnázia. Informuje server Seznam Zprávy. Její plán má několik bodů a v podstatě spočívá v tom, že chce to lákavé z gymnázií přenést na základní školy. Valachová chce, aby na druhém stupni měly třídy nějaké zaměření - například na matematiku, cizí jazyky či výtvarnou výchovu. A měly širší nabídku volitelných předmětů.
Kateřina Valachová (twitter.com) |
Zároveň by ve třídách mělo být maximálně 24 žáků. A srovnaly by se platy učitelů ze základních škol s pedagogy víceletých gymnázií. Kateřina Valachová říká, že na to vše už má zajištěné peníze a změny by měly platit nejpozději od roku 2020.
Celý text naleznete zde
18 komentářů:
"u vybraných předmětů jako matematika a angličtina by se děti ze tříd rozdělily podle úrovně znalostí do menších skupin."
Jasně. Společné vzdělávání v praxi.
Nestačilo by naplnit základní myšlenku VG, která byla prezentována kdysi při zakládání VG? Tedy že budou maximálně pro 4 procenta žáků a to ještě na základě přísného výběru.
Už není co dodat. Dva příspěvky k podobné zprávě jsou až dost. Pojmenovat pravými slovy se tu nesmí.
Ministryně si oblékla nové šaty! Tuze jí to sluší!
Děkuji, že mohu přispět. Hezký den všem!
Předpokládám, že to je falešná zpráva a pan Komárek nás zkouší.
Přiznám se, že na to čumím jak puk.
1. Ony jsou platy učitelů na základkách a na osmiletých gymnáziích rozdílné, když jedeme podle stejných tarifních tabulek? A jakpa to?
2. My nemáme na základkách možnost školu prostřednictvím vlastního ŠVP na cokoliv zaměřovat? Máme, ale pokud vím, považují to kantoři spíš za další problém, protože z některých základek na tyto specializované utíkají děti, které se nedostaly na osmileté gymnázium.
3. My nemáme dostatek volitelných předmětů? No, měli bychom jich víc, kdyby se nezavedl povinný druhý jazyk, nicméně volitelné předměty typu výtvarný seminář či technické práce rozhodně základní školy před úprkem na gymnázia nezachrání.
A k tomu dělení. Při tom už v minulosti, kdy se děti dělily podle schopností dokonce do tříd, nastával na naší škole problém v tom, že na matematiku jsou šikovní z určité části části jiní žáci než na jazyky. Tak si to pak dělte, aby navíc bylo možné solidně sestavit rozvrh.
Valachová je zase trošku mimo mísu.
Taky čumím jako puk. Po třináctilete praxi dvourychlostní školy se zaměřením na informatiku bylo po spuštění inkluze naše pojetí výuky školní inspekcí při hloubkové inspekcí označeno jako diskriminační a doslova zadupano do země. Vzniklé volitelné předměty, kterými jsme chtěli uchovat naší specializací jsme nesměli označit jako výběrové pro prospechove lepší žáky = diskriminace. Úspěch se záhy dostavil - lepší žáci utekli před prací na seminář z češtiny = opakování z běžných hodin, slabí zase "utekli" před češtinou a nenáviděným čtením na informatikou s výhledem na hraní her ...
A teď mi tedy někdo vysvětlete, jak je možné, že Valachová a inspekce tvrdí opačné věci. Že by Valachová s inkluzí konečně prozrela? Osobně jsem viděl vzájemně si tykajiciho topiče a advokáta v jedné potyce jen v seriálu Hospoda ...
Ještě dodatek k minulému komentáři - když jsem inspektorce řekl, že naše škola se snaží dětem ve městě nabídnout alternativu k VG, byl jsem v době nastupující inkluze označen téměř za kacíře, s tím, že úkolem ZŠ je učit základy a ne konkurovat a nabízet alternativu k VG. Že by na KV kraji někdo něco nepochopil? Nebo se změnil směr dujicich větru a je třeba správně zareagovat?
Pokud vím, tak školy, které mají třeba speciální třídy, musí tyto třídy "kvůli inkluzi" rušit. Toto je zase opačně.
Opravdu se staneme mistry slepých uliček.
Eh... mohl by si prosím někdo tam nahoře rozmyslet, co vlastně chce? Tohle dost připomíná hrátky Popelčiny macechy, když sesypala hrách a čočku jen proto, aby se to pak zase od sebe oddělovalo. Skoro bych pak řekla, že je mi milejší macešin zlý úmysl, než taková nebetyčná blbost - při boji s tím prvním se člověk aspoň může cítit jako hrdina, kdežto boj s blbcem akorát vyčerpává.
A hlavně - Popelka se mohla spolehnout na ty ptáčky...
Když jsem před víc jak 25 lety nastupovala k nám do školy, učili jsme děleným způsobem češtinu a matematiku - studijní a nestudijní skupina. Později jsme museli tento způsob výuky zrušit - odporoval Listině práv dítěte, ne všechny děti měly stejný přístup ke vzdělání. Obě skupiny se přece jen trochu lišily. Teď budeme s velkou slávou tohle zavádět znovu?
Velkou nabídku volitelných předmětů jsme museli zrušit, protože byl zaveden druhý cizí jazyk. Pokud zavedeme volitelné předměty přibudou nám hodiny? Ví paní Valachová, jak to vůbec ve školách vypadá?
Tím že zavedeme volitelné předměty, zajistíme atraktivitu pro žáky odcházející na víceletá gymnázia? Ta paní opravdu netuší vůbec nic. :-(
zabýváte se pidlovinami a manuál pro sprchování muslimských žáků ještě určitě nemáte hotový
Klídek, zpráva měla být zveřejněna 1. dubna, ale nějak to v redakci popletli....
Kocourkov českého školství v praxi. Nebo snad předvolební blouznění podle hesla, volič snese vše?
Co si myslet o vedení ministerstva, když není schopno zabránit tomu, aby takové bláboly pronikly na veřejnost.
Nejhorší věc, která dokáže položit každou firmu je chaos v řízení.
Víte, když někdo někde škodí, ničí, likviduje tak je buď magor, který tomu vůbec nerozumí, nebo je naopak chytrák, který škodí naschvál a cíleně. Současné vedení Ministerstva školství, tělovýchovy, mládeže a kosmonautiky je ale v tomto ohledu bohužel nezařaditelné. Prostě škodí, protože!!!
Speciální školy pogrom zatím ustály, zadaný úkol nebyl splněn, tak se teď vrhneme na boj s víceletými gymnázii. Zájem o ně roste a to se bratříčkům z čerpajících společností moc nelíbí. Takže zřejmě další zadání. Katko bojuj.....to dáš.... ch cha cha hi hi hi...
A do které třídy budou zařazeni postižené děti? Do té třetí?
Že se něco chystá na osmiletky bylo jasné delší dobu.
Co ještě stihnou pohnojit do voleb?
nadaní,průměrní,podprrůměrní,pepíček....
Pro účelnou a účinnou vnitřní diferenciaci ve veřejných školách nestačí jen dělení několika předmětů. Je potřebné mít i systém povinně a nepovinně volitelných předmětů. Točit se jen kolem jazyků a matematiky - to je omezenost ukazující skutečnou bídu podfinancovaného, mizerně řízeného, zfeminizovaného a mnohdy i různými dotovanými pitomostmi sužovaného českého základního školstvi. J.Týř
PS ad 18. dubna 2017 16:11: Hloupost a omezenost některých "příslušníků ČŠI", je, zdá se, stále jev nikoli ojedinělý. "Přijít může, odejít musí" říkali jsme si vždy při takových "příležitostech". :)
Okomentovat