Ondřej Franta vystudoval stavební fakultu ČVUT, rok a půl pracoval jako statik ve firmě, ale přesto nebyl spokojen. „Jsem dlouholetý skaut, chtěl jsem pracovat s dětmi,“ vypráví. Na radu kamaráda se v září zapojil do projektu Učitel naživo. Jeho účastníci stráví minimálně jeden či dva dny v týdnu přímo ve třídě, další den pak mají konzultace a teorii s odborníky ve skupině. Reportáž přinášejí Hospodářské noviny.
Jan Straka (ucitelnazivo.cz) |
Pedagogické fakulty čelí kritice, že nabízejí jen velmi málo hodin praxe ve školách, až nedávno začaly počet hodin v praxi zvyšovat. Učitel naživo na to jde přesně opačně – snaží se studenty držet v praxi co nejvíce. Studentům zatím může nabídnout jen certifikát, projekt ještě není oficiální. „Už jsme ale požádali ministerstvo školství o akreditaci kurzu v rámci pedagogického minima. Pokud ji dostaneme, zájemci s magisterským titulem z jiného oboru, se do projektu přihlásí od letošního září, už budou moct s naším kurzem rovnou do škol,“ vysvětluje Straka. V budoucnu by chtěl projekt proměnit v běžný dvouletý magisterský obor učitelství.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat