„Někdy mám dojem, jako by školství klidně dřímalo, pak najednou se probudí, vydá nějaké ideové prohlášení, čímž zaseje zmatek, a pak to celé buď pomalu vyšumí, nebo se z toho stane státní zakázka, která požere peníze a výsledek je leckdy rozpačitý,“ píše Martin Malý v textu o „internetu věcí do škol“ na serveru lupa.cz.
Martin Malý (arduino101.cz) |
Jenže. Vždycky je nějaké “jenže”. Obávám se, že “Internet věcí do škol” (INVEDOŠ) může být uchopen dvěma způsoby – buď tak, aby to mělo smysl, což znamená, že příslušné orgány otevřou prostor iniciativě, podpoří ji (například školeními učitelů a prostředky na nákup techniky), určí nějaká hodnotící kritéria a nechají vše fungovat, anebo stylem “jako vždycky”, tedy že to bude stát spoustu peněz navíc a stane se z toho předmět oblíbený asi jako matematika. A něco mi říká, že by to musela být setsakra náhoda, aby vyšel ten první způsob.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat