Průzkum Common Sense Media, kterého se účastnilo 620 náctiletými účastníků, mimo jiné zjistil, že 78 % teenagerů kontroluje své digitální přístroje minimálně jednou za hodinu a 72 % má potřebu odpovědět na každou zprávu či oznámení okamžitě. Sylvia Hart Frejd z Liberty University v Lynchburgu proto ve Virginii zahájila pro digitálně závislé mladé lidi kampaň Koukni nahoru! (Look up!). O článku The New York Times informuje server scio.cz.
Sylvia Hart Frejd (twitter.com) |
Prvním krokem je překonat strach z rozhovoru z očí do očí. Frejd radí prostě odložit telefon a podívat se nahoru na ostatní. V rámci kampaně se po univerzitě objevují tematické plakáty a stánky s hesly pokoušející se odtrhnout studenty od chytrých obrazovek nebo akce, kdy studenti divadla zinscenují v jídelně rychlé setkání s mobily v ruce, kdy tři minuty bez hnutí stojí a pak společně vykřiknou heslo „Koukni nahoru!“.
Celý text naleznete zde
0 komentářů:
Okomentovat