Text o zásadních nových aktivitách České školní inspekce přinášejí Martin Chvál a Josef Basl v novém vydání časopisu Řízení školy. Autoři píšou: „Jako nutný základ se jevila potřeba definovat kvalitu školy způsobem, který by byl všem srozumitelný a odrážel širší konsenzus o tom, jakou školu chceme mít v České republice na počátku 21. století. Inspekční kritéria pro hodnocení škol byla logicky zvolena jako platforma, prostřednictvím které se to může podařit.“
Autoři píšou:
Ve zprávě expertů OECD z roku 2012 byly pojmenovány nedostatky našeho evaluačního systému a formulována doporučení pro zlepšení. Z řady sdělení zdůrazníme dvě:
1) Systém není konzistentní, je třeba zajistit vzájemnou provázanost hodnocení žáků, učitelů, škol a vzdělávacího systému.
2) Je třeba zajisti lepší synergii mezi externím a vlastním hodnocením škol, zejména pokud jde o sladění posuzovaných aspektů.
Česká školní inspekce se těchto výzev chopila a v rámci kompetencí, které má, se je snažila řešit již v rámci projektu Národní systém inspekčního hodnocení vzdělávací soustavy v České republice (NIQES), který byl realizován v letech 2011-2015. Od roku 2013 probíhaly uvnitř České školní inspekce diskuse za účasti externistů z řad ředitelů škol a odborníků z vysokých škol věnujících se kvalitě vzdělávání na primární a sekundární úrovni. Počátkem roku 2015 pak Česká školní inspekce organizovala veřejné debaty k tomuto tématu a byly předkládány a diskutovány návrhy řešení.
Celý text naleznete zde
2 komentářů:
kvalitní školství je takové,které vzdělá žáka pro 21. století,který bude muset být schopen několikrát za život měnit povolání,umět žít jako stabilně nezaměstnaný,stěhovat se celý život za prací,
8. dubna 2017 9:39
A za to vše dostane "houby s makem", zažije mnohokrát mobbing a bossing, občas si sám zaplatí sociální a nemocenské pojištění a bude neustále poslouchat žvásty politiků 21. století o své lenosti, pomalosti, neschopnosti a hlouposti.
Okomentovat