Je sice teprve středa, ale na „výrok týdne“ není třeba čekat. Místopředsedkyně školských odborů Markéta Seidlová totiž ve svém textu v Týdeníku ŠKOLSTVÍ přináší skutečně klasický „cimrmanovský" výrok o kvalitách školských odborů. Pozoruhodná je i pasáž o „námitkovníku“.
Markéta Seidlová (skolskeodbory.cz) |
V článku upozorňuje na setkání se členy odborů v rámci kampaně Konec levných učitelů. Na nich by se vedení odborů chtělo věnovat také „stabilizaci členské základny“. „Připravili jsme pro účastníky jakýsi námitkovník, v němž najdou odpovědi na typické otázky, aby na ně mohli potenciálním novým členům odpovědět, případně připomenout členům, kteří chtějí odejít, co jim odbory přinášejí. Bude to tedy vhodná metodická pomůcka,“ píše k tomu Seidlová.
Celý text naleznete v aktuálním vydání Týdeníku ŠKOLSTVÍ
15 komentářů:
Mnohaletá urputná práce pro členy nás přivedla na platový chvost. Dík.
S kým jiným MŠMT o platech aspoň mluví? Ve škole odborovou organizaci máme, několikrát jsme využili právní služby v problémových situacích, dohaduje využívání FKSP...
Bez odborů to nejde, problém je jejich zdiskreditování z minulosti a u některých to přetrvává.
Odbory jsou pak tak silné, jako jejich členská základna.
několikrát jsme využili právní služby v problémových situacích, dohaduje využívání FKSP...
To lze i bez odborů.
bez odborů právní služby zdarma?
"To lze i bez odborů."
Něco asi ano, ale něco bez odborů (v rámci školy) nemusí jít vůbec, to by někdo určitě vypsal přesněji. Abych nebyl za zaujatého, sám v odborech nejsem.
"ale něco bez odborů (v rámci školy) nemusí jít vůbec"
Musí jít. Copak jsou všude odborové organizace?
bez odborů právní služby zdarma?
Víte, nic není zdarma.
A odbory by snad měly být k něčemu jinému, ne? Co např. nějaké zastání předsedů maturitních komisí, kteří si "díky" svému jmenování, které nemůžou odmítnout, musí sami podávat daňové přiznání? A případně platit daňového poradce. Za celou dobu nehly v tomto odbory ani prstem. A zdaleka nejen v této šikaně učitelů.
Současné odbory jsou k ničemu.
Nejsou, ale jak píšu, nejsem odborář, ale žiju s informací (a třeba ji někdo opraví), že v určitých věcech mohou odbory ve škole s ředitelem jednat a samotný učitel ne.
Čili, netvrdím to kategoricky, ale s řadovým učitelem možná nemusí ředitel jednat jako s odbory. Pořád se pohybujeme na půdě konkrétní školy.
Odbory mají v demokratické společnosti své nezanedbatelné a nenahraditelné místo. Každý, kdo tvrdí opak by si měl zopáknout učivo občanské výchovy či ZSV. Ne té předlistopadové, té současné. (Nějaká učebnice by se určitě ve škole našla.)
Chápu, že despekt k odborům má u nás své historické příčiny.
Ale zkuste říct, že odbory jsou zbytečné třeba v Polsku, v Německu, ve Francii, nebo dokonce v USA.
Jen naše vlastní pohodlnost a zbabělost jsou překážkou toho, aby jejich význam byl větší.
Každá odborová organizace má jen takovou sílu, kolik odhodlanosti mají její členové.
Ti, kteří v odborech nejsou by si alespoň mohli uvědomit, že jedou na lodi, kde neveslují, ale jenom se vezou a ještě mají připomínky, že loď pluje pomalu.
Netvrdím, že současné školské odbory fungují kdovíjak skvěle. Sám mám k jejich vedení také mnoho výhrad. Ale nikdo snad nikomu nebrání, aby se angažoval a dělal to líp. A ano. Nic není zadarmo.
ještě mají připomínky, že loď pluje pomalu
To rozhodně není můj případ. Já si nestěžuju, že loď pluje pomalu. Já tvrdím, že pluje špatným směrem.
Já tvrdím, že pluje špatným směrem.
Nic proti tomu. Občas si to myslím úplně stejně.
Třeba to, jak odbory "podporují" inkluzi a kariérní řád je naprosto donebevolající.
Chápu, že za pravicovějšího vedení MŠMT měly odbory ještě menší slovo, ale tím nelze omlouvat servilitu vůči vedení z ČSSD.
Odbory mají být odbory a ne pobočkou jakékoliv strany.
Já jsem nechtěl říci, že mají neodboráři "držet hubu a krok".
Jen jsem chtěl připomenout, že některým kritikům by neškodilo trochu pokory.
To opravdu není Váš případ.
Já mám pocit, že brzy dospějeme do stádia, kdy ve školách budou stejné poměry jako v armádě (myšleno pro armádu v dobrém). Myslel jsem si, že pedagogická rada znamená, že se pedagogové radí, aby dosáhli společného kompromisu v rámci zákonů. Nevím jestli to ještě někde funguje, ale za současného stavu bych raději definitivu a jiné prebendy. Sir! Yes, sir!
Odbory jsou potřeba. jenom ne ty naše - tedy ty špatně pracující.
Ale je to i o lidech, kteří si myslí, že stačí sedět na gauči a kverulovat.
Mnohaletá urputná práce pro členy nás přivedla na platový chvost. Dík.
Stručné a výstižné.
Školské odbory, které navrhly jen 10 % zvýšení učitelských platů, evidentně tímto aktem zapracovaly ve spolupráci s vládou (paní ministryně rádoby radiálně s tímto ostudným návrhem souhlasila:) proti učitelům na tom, aby učitelé ve skutečnosti dostali méně než těch 10 %, což se pak také těmi osmi procenty stalo. Tohle je řádná práce odborů a MŠMT pro české učitele?
Okomentovat