„Chtěla bych se dožít času, kdy by bylo dvacet dětí ve třídě a v každé třídě asistent pedagoga bez ohledu na to, zda máme tisíce různých potřebných doporučení a razítek. A mít čas na naše děti. Nepropásnout jejich dětství.,“ říká v rozhovoru pro Zlínský deník Ivana Pilátová, která 25 let vede školku v Malenovicích.
V rozhovoru zazní i tyto otázky a odpovědi:
Ivana Pilátová (zkola.cz) |
Vždy jsme se snažili organizovat pro děti i rodiče různé akce a spojovat je s tradičními rituály. Rok s lidovými tradicemi uteče jako voda. A právě rituály nám dávají do života řád. Dnešní svět je plný neřádu, neklidu a nebezpečí. Některé děti nechtějí ze školky domů, protože ve školce je řád. Každý den je nastaven v režimu, který se pravidelně opakuje a děti si jej brzy osvojí a vědí, co bude následovat, což v nich vyvolává jistotu a pocit bezpečí. Velmi si vážím kolegů, díky kterým to bylo úžasných pětadvacet let a moc jim děkuji a přeji mnoho úspěchů!
Co byste doporučila učitelům?
Kdo nezažil 28 dětí ve třídě, dva hyperaktivní s poruchou osobnosti a jednoho autistu, a to vše bez asistenta pedagoga, neví, co je to naše školství. Každé dítě má právo na „kus paní učitelky jen pro sebe“. Chce jí sdělit to, co nechtějí nebo nemají čas slyšet uši rodičů. Sdílení to není jen digitální úkon na chytrém telefonu. Sdílení, to je touha po pozornosti toho druhého vůči mně.
Chtěla bych se dožít času, kdy by bylo dvacet dětí ve třídě a v každé třídě asistent pedagoga bez ohledu na to, zda máme tisíce různých potřebných doporučení a razítek. A mít čas na naše děti. Nepropásnout jejich dětství.
Celý text naleznete zde
4 komentářů:
Ano. To jsou problémy školství. Nejen školství, ale celé společnosti. Kdo to bude řešit? Kdo to vyřeší?
Ve školce je teplo, hračky a dostanou najíst. To se doma často nezadaří.
http://ona.idnes.cz/agresivni-deti-a-skolka-0vj-/deti.aspx?c=A170322_092525_deti_pet
Anonymní z 21:30:
https://www.facebook.com/svobodauceni/?hc_ref=PAGES_TIMELINE&fref=nf
Je zde reakce na zmíněný článek.
Nemohu tvrdit, že s touto reakcí souhlasím, naopak.
Okomentovat