V září se v Nymburce otevře první domácí malotřídka. Rodiče dětí, které dosud navštěvovaly alternativní Lesní školku Cílek, stáli u zrodu myšlenky zajistit pro ně navazující individuální vzdělávání. Společně s pedagogy vytvořili koncept koordinovaného domácího vzdělávání, k němuž se nyní přidávají také ostatní rodiče. Reportáž přináší Nymburský deník.
Markéta Literová (linkedin.com) |
Nově vzniklá komunita rodin bude za pomoci učitelky Markéty Literové a dalších pedagogů působících v Lesní školce Cílek společně vzdělávat předškoláky a prvňáky ve skupině 8 – 12 dětí ve věku 5 -7 let.
Podle Michaely Sedlaté, jedné ze zakladatelek domácí školy, je nejdůležitější správně nastavená respektující komunikace s dětmi. Její podstatou je sebehodnocení žáků a slovní hodnocení učitelem, dále podpora schopností prezentace vlastní práce a umění spolupracovat. Tvůrci koncepce chtějí využít široce otevřený didaktický systém Začít spolu, který je v českém školství již 23 let úspěšně nabízen. Tento systém je postavený na spolupráci rodiny a školy, individualizaci práce, projektovém stylu výuky a učení se v centrech aktivit.
„Budeme pracovat s tím, co již děti znají, učení bude probíhat všemi smysly, často badatelsky, aktivně. Pomáhat si rozhodně není v domácí škole zakázané. To je přesně to, co mě láká. Budeme se učit číst genetickou metodou, která vede k většímu porozumění čteného textu a rychlejšímu nástupu dovednosti čtení a psaní velkými tiskacími písmeny. Čeká nás hodně práce, ale to dobrodružství s dětmi stojí za to," těší se Markéta Literová.
Celý text naleznete zde
1 komentářů:
Jo, jo, to máme v našem městě také. Děcka jsou oficiálně zapsaná na domácí vzdělávání, ale docházi do komunitní školy při lesní školce. Vše se děje tak jaksi načerno a za nemalý peníz. Jenže v posledním roce několik rodičů přesunulo své miláčky do normální základky, protože předpokládali, že se děti v té komunitní škole i něco naučí a ono tomu tak nebylo. Děcka si tam jen hrála a učení zbylo stejně na rodiče doma.
Okomentovat